Dienstag, 22. März 2011

Ябълкова тарта



За тестото (форма с 26см диаметър):

250гр брашно
100гр твърдо, студено масло
30гр захар
1 яйце
щипка сол
1-2с. л студена вода

Брашното се пресява, прави му се кладенче и в него: студеното масло се нарязва на кубчета, смесва бързо се със захарта и яйцето с щипчица сол. Добавя се лъжица-две студена вода, ако е необходимо. Чевръсто повече с дланите, не с пръстите на ръцете, се замесва тесто, което се оформя в компактна топка, приплесква се леко, завива в свежо фолио и оставя в хладилник за половин-един час.
При разточването му също трябва да се действа чевръсто, тъй като по-високата температура размеква, прави лепкаво и непослушно тестото. Ползвам свежо фолио, добре опънато върху керамичния котлон и лесно разточвам тестото на тънък лист, който с помощта на фолиото леко се вдига и пренася, полага се във формата за печене, предварително намазана с масълце.

За плънката:

4 средно големи ябълки
лимонов сок
4-5с. л пудра захар
3 яйца
150гр заквасена сметана (ползвам creme fraiché)
50мл течна сметана
2 пакетчета ванилиева захар

Разбиват се яйцата, заедно с пудрата и ванилиевата захар, течната и заквасена сметана. Ябълките се обелват и почистват от семена и дръжки. Разряват се на половинки и се напръскват с лимонов сок, за да не потъмнеят бързо.
Редят се в застланата с тесто (леко надупчено с вилица тук-там) форма, върху всяка ябълкова половинка се правят леки разрези с нож като каре и внимателно се изсипва яйчено-сметановата смес.
Тартата се пече на средна скара, първо на долен (с вентилатор), после на горен и долен реотан. Когато тестени ръбчета покафенеят, а сместа и абълките придобият златист загар, сладкишът трябва да е готов.



Поохлажда се върху решетка.



Може да се сервира както топличък, така и студен.



Сравнително бърз, лесен за приготвяне и изключително вкусен :-)
Сочен, ароматен..мхммм..!

18 Kommentare:

  1. Невероятно съблазнителна!Поздрави!

    AntwortenLöschen
  2. Дими, много, много ароматен тарт :) Направо ми замириса. Прекрасни снимки!

    AntwortenLöschen
  3. Дими, прекрасно изглежда тази ябълкова тарта! Представям си колко е вкусна...
    Като любител на плодовите сладкиши, веднага си записвам рецептата.
    Поздрави :))

    AntwortenLöschen
  4. Наистина изглежда вкусно....
    Ама появявай се по-честичко,Дими!
    Хубава вечер!

    AntwortenLöschen
  5. Изглежда фантастично! Правя нещо подобно и знам, че е невероятно вкусно!
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  6. Изглежда превъзходно, а и май наистина става бързо! А за вкуса да не говорим! Комбинацията обещава да е неустоимо вкусно!
    Поздрави ! :)

    AntwortenLöschen
  7. Замириса ми чак, Дими :)
    Явно е много лек сладкиш. Още утре ще го пробвам и съм сигурна, че ще ми хареса.
    И да си кажа честно, и аз разточвам на плота и то от година време, но не съм си казала до сега за да не ми се смеят :))Защо ли си мислех, че само на мен може да дойде такава идея ;)
    Поздрави сърдечни! :)

    AntwortenLöschen
  8. С тези репти ще ми развалиш и без това кръшната осанка :)

    AntwortenLöschen
  9. Много любима ми е ябълковата тарта, а формата ти е с уникален цвят. Изобщо всичко е прекрасно още тази седмица ще я пробвам. Поздрави

    AntwortenLöschen
  10. Дими, изглежда фантастично! От доста време се каня на подобен вид слакиш, но мислех да е с круши. Сега се разколебах и май ще пробвам твоята рецепта:)

    AntwortenLöschen
  11. Изглежда супер апетитно!

    AntwortenLöschen
  12. Здравей Дими :)
    Страхотно изглежда сладкиша, а ябълките са много красиви :)
    Хубав пролетен ден от мен! :)

    AntwortenLöschen
  13. Дими,много обичам този тип сладкиши.Само че аз го правя в мъфинените форми,задължително добре охладен.Много вкусен изглежда и твоят,поздравления!Освен това отдавна се колебая дали да си взема такава порцеланова тавичка....вече съм убедена,ще си набавя:)).Много красиво изглежда в нея десерта!

    Сърдечни поздрави!

    AntwortenLöschen
  14. Усмихвате ме с одобрителните си коментари, приятели! Благодаря за радостта от вниманието ви :-)

    Добре дошла, Надя! Искрен, :-)

    Ооо.. аз предимно работя върху кухненския плот и ползвам и керамичния котлон, Ирма :-D

    Хм, Руми.. и аз се замислих за круши, но тях свързавам с нещо какаово или пък с шоко и.. реших да е нещо по-леко. Много вкусно е, признавам :-P

    Eликсир, за мое учудване и обратно на очакванията ми, че порцелан/керамиката е непрактична в кухнята, съм много доволна от тези форми. Не само са красиви и ястието може да бъде поднесено на масата в тях, но са и много лесни за измиване :-)

    Поздрави и :-)))

    AntwortenLöschen
  15. Дими, много вкусна и лесна изглежда тартата :) И много красиво аранжирана, естествено :)

    AntwortenLöschen
  16. Дими, много апетитна изглежда тази тарта. Записвам си рецептата и ти благодаря за нея! Поздрави и хубав край на седмица! :)

    AntwortenLöschen
  17. Боряна, Мира, благодаря ви!

    Много :-))) и сърдечни поздрави!

    AntwortenLöschen
  18. Здравейте!Намирам сайта случайно,но вече е в "Отметки" и често ще Ви навестввам,защото тук ми замириса на вкусно...и нещата са поднесени много приятно.:)

    AntwortenLöschen