Montag, 21. Juni 2010

Морковен хляб



300гр брашно
100мл прясно мляко
100гр моркови
1 яйце
1с. л масло
7гр суха мая или 15гр свежа мая
1ч. л сол

Брашното се пресява със сухата мая и солта, прави му се кладенче и в него се добавят прясното мляко, разбитото яйце и маслото. 3амесва се тесто, което се оставя да втаса. През тпва времесе измиват и почистват морковите, настъргват се на ситно ренде. Когато тестото втаса, морковената смес се добавя, омесва се добре, оформя се на самунче и се полага в намаслена или покрита с готварска хартия форма с размери 20х12х6см. Пече се на 220°C, на скара едно ниво под средната.



Пасва чудесно със зеленчукова-крем супичка :-)

10 Kommentare:

  1. Е такова нещо дори не съм си представяла че може да има :)
    Много интересна идея :)
    Желая ти хубава седмица!

    AntwortenLöschen
  2. Ех, че храсиво оранжев хляб,
    хмммм, с моркови ми е интересно какъв вкус ще има :)

    AntwortenLöschen
  3. Дими, чудесна идея е морковената ти вечеря :)
    Поздрави от мен и усмихната нова седмица...

    AntwortenLöschen
  4. Много свежо предложение, Дими :)
    И цветово е прекрасно!
    Хубава седмица!

    AntwortenLöschen
  5. Привет! Наистина любопитна рецепта! Определено ме заинтригува. Имам идея да направя питка от разноцветно (и разновкусно) тесто (да се надяваме, че ще се получи) и искам да питам - какъв е вкусът на този морковен хляб за да се опитам да го съчетая (ако не е поблем?).
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  6. Много ми харесва предложението ти, Дими! Тези дни ще го спретна за вечеря и ще изненадам всички у дома :)

    Хубава и много усмихната вечер ти желая :-)

    AntwortenLöschen
  7. Радват ме интереса, вниманието и одобрителните ви коментари, приятели! Благодаря :-)

    Ooo, това е страхотна идея, Илияне! Дано се получи! Особеност при морковения хляб е по-големият процент вода, която се съдържа в тестото. Според мен трябва да се съчетава с теста, които са сходни.. На вкус - сочен и морковен :-D Ако се пече в комбинация с други 'по-сухи' теста, мисля, по-добре е да е по-близко до огъня (най-отдолу на долен или най-отгоре).. знам ли? Но определено идеята си заслужава проба :-)

    Хубави, здрави и вкусни дни желая :-)

    AntwortenLöschen
  8. Дими, направих хляба и стана много вкусен :)
    Но имах проблем :морковите ги бях настъргала, но когато ги добавих и омесвах пуснаха много вода и развалиха консистенцията на тестото / много трудно го омесих, лепкаво /
    Така малко остана суров.
    Би ли ми казала къде бъркам ?!
    Благодаря и хубава седмица!

    AntwortenLöschen
  9. Привет, Дани!
    Морковите наистина съдържат голям процент вода.. и ако започнат да я отделят веднага, просто преди да се добавят към останалите продукти за тестото, се изстискват леко в дланта. Или пък се добавя още малко брашно.. не си спомням да съм имала някаква неприятност при забъркването на тестото, дори и да е леко по-течно и лепкаво от едно хлебно тесто - просто се пече по-дълго, на малко по-слаба температура. Надявам се, ако решиш да пробващ пак - да се получи оптимално!

    Поздрави и успешна нова седмица :-)

    AntwortenLöschen
  10. Благодаря, Дими :)

    AntwortenLöschen