Montag, 10. August 2009

Летен хляб



200гр зелен фасул (пресен или замразен)
4 яйца
100гр кренверши
3-4с.л течно масло или олио
100мл бяло вино
50гр орехови ядки
250гр брашно
1к.л бакпулвер
сол, подправки според вкуса

Брашното се пресява заедно с бакпулвера и в него се добавят разбърканите яйца, мазнината, бялото вино (с температура еднаква с тази на яйцата), сол.. подправки. Приготвя се средно на консистенция тесто, което се изсипва в намаслена продълговата (20см) тавичка. Зеленият фасул се измива, почиства, нарязва. Кренвиршите също. Бланшират се заедно със зеления фасул. Ореховите ядки се трошат на едро. Тези съставки се разбъркват по между си и внимателно добавят към тестото. Понатискат се с лъжица, за да потънат леко. Пече се в предварително загрята фурна 160°C, по-долна скара. Проверява се с метален шиш. Ако има нужда се включва само на долен реотан или покрива с фолио.



Много вкусно хлебче :-) Пасва чудесно със също тъй лесна, бърза, лятна супичка.

21 Kommentare:

  1. И супата и хлябът са разкошни :) Надушвам ги :) Прегръдка за теб, Дими :)

    AntwortenLöschen
  2. Страхотна прзентация, снимките са много пъстри :-),
    ах а хлебчето изглежда много вкусно,сега ставам от масата, но това като го видях....мммммм, не се издържа :-)
    Страхотна си Дими

    AntwortenLöschen
  3. Красив хляб!Със сигурност и много вкусен.Успешна седмица!

    AntwortenLöschen
  4. Дими, изглеждат страхотно!
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  5. Дими, изглежда превъзходен!
    Възбуждащ апетита, а снимките са наслада за окото
    Поздрав!

    AntwortenLöschen
  6. Зори, Лати, Нанита, Sky, Вики, радва ме много одобрението ви!

    Успешна и ведра седмица ви желая :-)

    AntwortenLöschen
  7. Oh, yes :-) Thank´s for your visit!

    AntwortenLöschen
  8. Дими, чудесен хляб, толкова пухкав изглежда. Огладнях! Поздрави!

    AntwortenLöschen
  9. Напоследък не остава много време...Чак сега виждам тази прекрасна рецепта,страхотно щеше да върви с днешната вечеря /леща/...Но си я запазвам за друг път!
    Сърдечни поздрави,Дими!

    AntwortenLöschen
  10. Много апетитен хляб! И от мен една награда:)

    AntwortenLöschen
  11. Мими, Краси, Ирина, благодаря ви за похвалните думи!

    Сърдечни поздрави!

    AntwortenLöschen
  12. Милена, за мен е голяма изненада и много мил жест! Благодаря ти сърдечно за вниманието!

    AntwortenLöschen
  13. Дими, при мен те чака една награда, заповядай :)Поздрави!

    AntwortenLöschen
  14. Очаква те награда при мен.Поздрави!

    AntwortenLöschen
  15. Мария, Нанита, сърдечна благодарност и поздрав!

    AntwortenLöschen
  16. Привет! Опитах рецептата и имам един въпрос - принципно бялото вино ме изненада, но се получи добре като консистенция и тестото и крайния хляб, но се усещаше накрая аромата на виното - това така ли тябва да е или съм объркал нещо в рецептата?

    AntwortenLöschen
  17. Здравей, Илиян!

    Радва ме интересът ти и съответно изпробването на рецептата!
    Първоначално също бях изненадана от бялото вино между съставките. Но след като има тесто с бира, си рекох, защо пък да няма с бяло вино? Ароматът на виното.. не, не би трябвало да се усеща. Аз ползвах бяло вино за приготвяне на сосове. Не съм спец по вината и не бих могла да препоръчам нещо конкретно.. Дано се получи по-добре следващият път със смяна на виното или замяната му с .. лека бира.

    Поздрав :-)

    AntwortenLöschen
  18. Привет, Димитрина!
    Разбрах къде ми е била грешката - виното, което изпозвам е било малко по-"напарфюмирано" от необходимото (нали ми е за готвене, използвам по-непретенциозно). Тази вeчер опитах рецептата отново, но поразредих виното и стана страхотно. Замених кренвиршите с мортадела, че българските не струват особено и добавих повече видове зеленчуци. Надявам се да нямаш против да публикувам импроввизацията по твоята тема в блога ми (естествено ще цитирам първоизточника). :)
    Поздрави!
    Илиян

    AntwortenLöschen
  19. Ааа, радвам се, че сега се е получило добре хлебчето! Импровизацията си струва, ще ми е интересно да видя и снимка - нямам нищо против да споменеш за първоизточника на идеята (стига да не объркаш името ;-) ), напротив - ще ми е драго!

    Поздрав и пожелание за спорна нова седмица :-)

    AntwortenLöschen