Dienstag, 1. Februar 2011

Сладка тиквена супа

Днес размразих малко настъргана тиква - досега не бях съхранявала по този начин. Пазех си цели тикви..
И така: замразената по този начин е тиква е подходяща предимно за сосове и супички.
Като тази :-)



400гр тиква (месото)
200гр бяла ряпа
200гр жълти моркови
1 равна с.л. кафява захар
1/2ч. л джинджифил
1/2ч. л индийско орехче
800мл-1л вода
80мл течна неовкусена (готварска) сметана
масло

Тиквата, ряпата, морковите се измиват, почистват и настъргват на ренде. В тенджерата се 'пуска' масълцето и като се сгорещи се добавят настърганите продукти. Прибавят се захарта, индийското орехче, джинджифила. Заливат се с горещата вода. Супичката се сварява добре - половината от водата е извряла, пасира се. Може да се добави още мъничко (винаги гореща) вода, за да не е твърде гъста супата. Непосредствено преди да се махне от 'огъня' се добавя сметаната и разбърква.



Поднася се с няколко капки течна сметана, тиквени семки и/или пресни зелени подправки (мащерка, риган, мента.. каквото има в кухнята и според личния вкус).

11 Kommentare:

  1. Дими, тази супа е наслада и за очите :)
    И аз имам настъргана тиква във фризер
    и ме радва публикацията ти, че ще стане за
    ползване!
    Поздрави и усмихната седмица!

    AntwortenLöschen
  2. Изглежда супер, но някак си не мога да си представя вкуса:) Иначе от години замразявам всичко във фризера и от настърганата и замразена тиква става освен тиквеник, всякакви сладкиши и десерти с тиквена плънка. Тук се чудя откъде ще търся жълти моркови:)
    Успешна седмица!

    AntwortenLöschen
  3. Ооо, направо изглежда невероятно и поднесена чудесно! Нямам идея относно вкуса, но бих грабнала една купичка с удоволствие!

    AntwortenLöschen
  4. Дани, :-D Имам още замразена тиква аз и в скоро време ще направя още нещо..
    Благодаря за посещението!
    Хубав и усмихнат февруари :-)

    Благодаря за интереса, Траяна!
    Много зависи какъв вид е тиквата.. а аз бях купила една голяма Butternut (от сорта на 'цигулките') - те са по-меки и много лесни за почистване, но пък след размразяването са по-воднисти. Съответно - подходящи за сосове и супи. Според мен по-подходящи за фризер са по-твърдите сортове тиква: Muscade de Provence, например, но пък ми е много усилна за почистване, разделяне, рендосване, а има прекрасен и интензивен вкус. Нещо средно са сивите тикви и оранжевите (Pepo pie Star, например), но пък те са и най-дълготрайни и няма смисъл да се замразяват, освен ако не са твърде големи, каквито и често са ;-) Та те именно най-много ми допадат за щрудел и тиквеник..
    А жълти моркови - лично, в родния си град не съм виждала никога.. Вероятно рядко се отглеждат в родината. На вкус са почти еднакви с оранжевите, но не толкова интензивни на вкус и мирис.
    Увлякох се аз..

    Поздрави, Траяна и пожелания за здрави, успешни и вкусни февруарски дни :-)

    AntwortenLöschen
  5. Благодаря и на теб хубави дни. И...,разбира се , нямам нищо против. Радвам се, че са ти харесали. Поздрави и от мен!

    AntwortenLöschen
  6. Дими, страхотно слънчево предложение в тези зимни дни! Много харесвам тиквена супа :). Твоята изглежда чудесно!
    Поздрави и хубав идващ уикенд :)

    AntwortenLöschen
  7. Дими, прекрасно изглежда супичката!! Много интересна комбинация, подканяща да се опита!!!

    Бих искала да те покане да си вземеш една блог награда: http://angellovescooking.blogspot.com/2011/02/i-blog-awards-sharing-part-i-pomegrante.html

    Приятна и весела седмица!
    Мина

    AntwortenLöschen
  8. Здравейте, Димитрана. Току що се запознах с вашия блог и искам да изразя възхищението си от това, което сте направили! Всичко е страхотно и направено много професионално. И фотографиите, и рецептите (въпреки че не съм разгледала всички) са представени великолепно. Поздравявам Ви!

    AntwortenLöschen
  9. Ваня, благодаря за интереса :-)
    Вкусът е малко по-особен.. на мен много ми допада :-D Но пък аз отдавна не готвя с характеристиките на която и да е кухня ;-)

    Траяна, :-)))

    Благодаря ти, Мира! Сърдечен поздрав и :-))

    Усмихна ме, Мина! Веднага ще се възползвам от поканата ти :-)

    Всичко най-добро и вкусно :-D

    AntwortenLöschen
  10. Сърдечна благодарност за похвалните думи, анонимна читателко! Смущават ме суперлативите, но същевременно се радвам, че страницата ми Ви допадa!

    Бъдете здрава :-)

    AntwortenLöschen