Donnerstag, 8. Oktober 2009

Тиквени тарталети II

Есен е. Захладнява... само типичните есенни цветове и краткото слънце все още топлят. Освен топлите тарталетки и сладкото, неферментирало напълно младо вино :-)



3а 6бр:

пакет (300гр) многолистно тесто
450гр тиква
100гр топено сирене
2с. л смляно тиквено семе
1с. л несмляно тиквено семе
сол, индийско орехче
мазнинка

Разгъва се тестото и от него се изрязват кръгове (с 2см. по-широк диаметър от диаметъра на формите), с които се покриват намазаните с мазнинка тарталетени форми. Набучкват се с вилица.
Тиквата се настъргва на едро ренде и за кратко задушава. Добавя се смляното тиквено семе. Сиренето се намачква с вилица, разбърква се в тиквената смес и формите се пълнят, заравняват, добавя се по някоя и друга белена тиквена семка. Тарталетите се пекат на средна скара, 200°C.

12 Kommentare:

  1. Красиво и наистина есенно :) Хубав есенен уикенд от мен, в БГ май ще е последния топъл такъв :)

    AntwortenLöschen
  2. Дими,
    звучи примамаливо,
    изглеждат великолепно
    и наздраве ..., Диана

    AntwortenLöschen
  3. This is an excellent and very tasty.

    AntwortenLöschen
  4. Чудесно предложение, Дими!
    Тъкмо се чудех какво в сезона на тиквите да приготвя, различно от традиционния тиквеник.
    Благодаря за идеята!

    AntwortenLöschen
  5. Много обичам тиква, направо ми идва да вляза в монитора и да си открадна една тарталетка! :-)

    И макар, че есента започва да напомня за себе си с всеки изминал ден, днес беше необичайно топличко и слънчево. Така като гледам и ти си сложила светличко и оранжево на вашата трапеза :-)
    Вкусни и усмихнати почивни дни от мен, Дими! :-)

    AntwortenLöschen
  6. Изведнъж всички правят тарталети.
    Интересно!
    Напълно ми се губи момента кога са излeзли на мода и, ако не ми беше мъничко неудобно бих си признал дори, че досега даже нито една не съм пробвал.
    Изглеждат наистина вкусно Дими. Браво!
    Снимките на такъв добър фотограф като теб едва ли са най-добрият гарант за някакви вкусови качества, но все пак май ще опитам.
    Уточни само моля те какви кори за баница ползваш. От турските магазини или нормални от щанда.
    Едно наздраве и от мен с втората чашка Federweißer !
    Това сокче върви наистина много. ;)

    AntwortenLöschen
  7. Hi Dimi,

    wunderschön sehen deine Minitarts aus und super würzig lecker. Mein Kompliment.

    Lieben Gruß Jacob

    AntwortenLöschen
  8. Изкусителка....!Апетитна снимки и толкова вкусни изглеждат тарталетките!
    Слунчев и усмихнат уикенд пожелавам!

    AntwortenLöschen
  9. Благодаря, Зори! - при нас вече е хладно и облачно.. Наслади се на топлия есенен уикенд!

    Наздраве! И прегръдка за теб, мила ми Диани!

    Thank you, Snjeza, for stopping by and for your nice comment!

    Ще се радвам, ако рецептата ти(ви) допадне, Ивейн - лесна и сравнително бърза за приготвяне, същевременно много вкусна! А традиционния тиквеник.. не само, че ми се прияде, ами и ще направя скоро: тукашните ми роднини ще се зарадват на сладкия вариант на тиквения щрудел :-)
    Сърдечен поздрав от мен!

    AntwortenLöschen
  10. И аз много обичам тиква :-D
    Ведър и приятен уикенд ти желая, Ирина!

    Тарталетените форми са удобни за печене и за сервиране, Драго :-) А комбинацията на тиква с горгондзола или топено сирене е чудна! Опитай и ти! В случая съм ползвала Blätterteig - продава се завито на рулце от средно 275гр. (поне при нас). Може да използваш и Plunderteig, макар да е по-подходящо за бутерки, които да са пухкави и надигнати. Със стандартните кори за баница - Strudelteig правя тиквеник, ябулков щрудел и баници разни..

    Макар и сутрин, но просто няма начин да не отвърна: Наздраве, Драго! с глътка Roter Sturm :-)

    AntwortenLöschen
  11. Danke Dir, Jacod, für Dein Interesse und Deine Zustimmung!

    Ganz liebe Grüsse von mir :-)

    AntwortenLöschen
  12. Благодаря ти, Нанита :-)

    Вкусен и приятен есенен уикенд ти желая!

    AntwortenLöschen