Donnerstag, 4. Februar 2010

Зимна вита торта - Winter cake

Напук на всички жалвания за затопляне на климата върху планетата, тазгодишната зима доказа, че все още може да бъде истинска: снежна, мразовита, ледена.. Добър мотив за изпълнението на идеята за пресъздаване на годишните сезони в торти :-D

Пролет, Лято, Есен... ето я и Зимата:



Няма да пропусна да споделя и вдъхновението, срещнато из любими блогове:

Благодаря на Драго, Люба, Галина, Мerisi, Евгени, Злато, Мария, Ondine.. :-)

А рецептата е сходна на тази за рождения ден на съпружето, с малки допълнения в пълнежа като вкус и количество:

500мл течна, неовкусена, млечна (36%) сметана
2 пакетчета фиксатор за сметана (на Dr.Oetker)
200гр маскарпоне light
300гр кондензирано мляко
200гр фина, неовкусена (0,1%) извара
2с.л пудра захар
150гр кокосови стърготини
50мл кокосов ликьор

Разбива се сметаната с пудрата захар и фиксатора на сняг. Кондензираното мляко, маскарпоне, извара, ликьор и кокосови стърготини се смесват добре. Объркват се двете смеси в крем. Разпределят се върху предварително опеченето и поохладено бисквитено тесто, премерват се блатовете*, разрязват на ивици и завиват за двуетажна торта, с размери - долен етаж: 18см в диаметър и горен с диаметър 15см. Височината на завитите блатове - 7см. Стягат се в тортен саморегулиращ се ринг или с помощта на свежо фолио. Оставят се в хладилника и на следващия ден се намазват с маслен крем, заглаждат се, покриват се със захарен фондан, добавят се апликации, тортата се сглобява и доукрасява.

*По изключение, блатовете на тази торта са пулверизирани с прясно мляко. От опит знам, че в случая не е никак лошо и има нужда, тъй като кокосовите стърготини поемат влага от крема.



Използвала съм изрязващи форми снежинки, перлена боя на прах, разтворена в алкохол, белтъчена глазура за шприцоване. Захарен фондан за покритие и за направата на фигурката:



Малко по-късно ще добавя снимки на разрязаната торта и 'стъпка по стъпка' за направата на еленчето.



На вкус е отлично тортЕто!



Черпя ;-) Така като се замисля.. блогът ми съществува вече година:
oбщо 393 публикации, от които 336 са рецепти на манджички и сладкиши :-)



Не знам точно кога и как ми хрумна идеята за еленче върху тортата. То е само едно (не много често, но все пак за всеки случай, правя фигурки и цветя в повечко) и ако се бе счупило при изпускането.. хм, предполагам, че на върха на тортата като краен резултат щеше да има симпатичен, но твърде комерсиален за зимния пейзаж и популярен в сладкарството снежен човек.
Най-напред се прави телена конструкция - своеобразен скелет:



Постепенно започва да се облича с фондан









и едновременно се оформя. Преди да дойде ред на главата се поспрях и вече с възможност за приблизителна оценка на пропорциите, направих рогца. Те са с големина около 3см и изрязани от 'лъчите' на най-голямата по размери снежинка от формичките за изрязване. Прокарва се внимателно тънка тел през фондана и се оставят да засъхнат в леко извита форма.



През това време позасъхва и тялото на бъдещото сърне.
Последно се оформя и напасва върху теления скелет главата - с ушички, носле и очички от ситни захарни перлички.



Много внимателно, с помощта на пинсета, се забождат рогцата - за целта фонданът трябва да е все още мек и пластичен, за да може да се забодат в него и фиксират в желаното положение.



След слагането на рогата (за пръв път ми се случва да слагам на някого рога :-D), се подготвя белтъчена глазура (белтък, пресята пудра захар и няколко капки лимонов сок),



с която леко и внимателно се намазва еленчето и веднага се поръсва с фина кристална захар,



която да полепне и създаде ефекта на козинка. Ето го еленчето говото:



Сравнително лесно и бързо направено. Високо е около 8см и дълго 5-6см.

С приготвената белтъчена глазура се щприцоват миниатюрните точици-снежинки по втория етаж и ледените висулки (не особено сполучливи ;-)) по първия етаж. Т.е. тортите вече са замазани с маслен крем, покрити с фондан и сглобени една връз друга. Тук е редно (Ивейн :-) ) да направя пояснение за 'преспите': Те са от тънко разточен допълнително фондан, изрязан по краищата вълнообразно и внимателно с приглаждане обвит по страните на тортите. На втория етаж най-напред тортЕто е обвито с пласт фондан, който е боядисан отгоре с прахообразна сладкарска перлена смес, разтворена в алкохол и нанесена върху борда с четка. По същия начин е обработен и бордът на първия етаж, а върху му тук-там са залепени е леко притискане изрязани от неоцветен фондан смежинки.

В общи линии.. това е. Нужно е желание (аз леко поотложих правенето, в резултат на което и ентусиазмът ми частично понамаля), спокойствие и достатъчно време, освен известна доза опит и наличие на материали.

57 Kommentare:

  1. E-е-е,
    чудесна е, така съм си представяла царството на снежната царица
    Как успя да я направиш толкова снежна и въздушна!?
    Комплименти

    AntwortenLöschen
  2. Прелест, финес, майсторлък :)
    Бурни аплодисменти от моя страна :)

    AntwortenLöschen
  3. Hi Dimi,

    Ein Traum in Weiß. Super schön

    LG Jacob

    AntwortenLöschen
  4. Очаквах появата на тази торта с нетърпение. Не мога да й се нагледам, направо не е истинска - толкова красива и нежна..., изпипана до последния детайл. Дано да имаш "стъпка по стъпка" и на преспите, защото само мога да гадая за технологията. Еленчето е голямо сладурче.
    Дими, благодаря ти, че ми предоставяш тази възможност да изпитам истинска наслада, дешният ми ден стана по-светъл и красив.

    AntwortenLöschen
  5. УНИКАЛНА Е! От кога я чаках... Толкова е нежна, приказно бяло, зимна, но в същото време носеща топлина и обич! Поклон пред таланта ти, Дими! Щастлива съм, че мога макар и виртуално да се докосна до магията, която даряваш!

    Прегръдка от мен! :-)

    AntwortenLöschen
  6. Колко е нежна и изящна! Възхищавам ти се! Как постигаш този ефект!Перфектна! Имаш страхотен усет за красота!
    Желая ти хубави дни! Прегръщам те!

    AntwortenLöschen
  7. Божичко,това изящество яде ли се? Изглежда невероятно, както чета и съставките му също са изключителни и изкусителни...Обаче за моите две леви възможности уви недостижимо и ще му се радвам единствено на снимките.Любопитно ми е нарязана как ще изглужда?;)
    Благодаря ти за визуалното удоволствие!:))

    AntwortenLöschen
  8. Лелеее,Дими!Каква прелест!!!
    Направо си открадвам парченце... :-)
    Пожелавам ти да ти е такова бяло,спокойно и нежно на душата...поне на мен такива чувства ми навява тортата!
    Усмихнат ден и :-)))

    AntwortenLöschen
  9. Колкото и да не ми харесва зимата като сезон след като видях твоята ефирна торта , дори и студа навън започна да ми се вижда по привлекателен.
    Нямам думи, аз просто не бих могла да вдигна ножа и да разрежа тази красота.
    Радвам се, че мога да се наслаждавам на невероятните ти произведения на изкуството, защото за мен това не е кулинария.......

    AntwortenLöschen
  10. Дими, честита годинка на блогът ти! Благодаря ти, че споделяш всички красоти, които майсториш с нас :-)

    За тортата какво да кажа - красива снежна приказка! А в еленчето се влюбих - страхотно е! Като живо е, сякаш всеки момент ще подскочи и ще избяга :)

    Прегръдки и много умивки :-)

    AntwortenLöschen
  11. Прелест!!! Повече от прелест!! Като обвита в сатен. Вероятно това е и идеята, и мога да кажа,че е невероятна и толкова истинско! Разглеждах я може би повече от 5 минути с абсолютно зяпнала уста. Дими, невроятен художник си. Със сигурност е и невероятно вкусна. И винаги ми е толкова трудно да намеря най-добрите думи, когато коментирам твои творения. Просто...Уникална е тортата!

    AntwortenLöschen
  12. Ех, поредната прекраснотия... произведение на изкуството! ...все още недостъпно за мен... Не мога да си представя как постигаш този снежно-кадифен ефект!
    Честит първи рожден ден на блога ти, Дими!
    Желая ти красиви усещания в моментите, в които твориш! Ентусиазмът ти да расте, и кулинарното ти самочувствие също! Бих искала да те видя в ТВ кулинарно предаванеV
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  13. И забравих да ти честитя годинката! Ми така е, ти си виновна, още се взирам в снежинките, падащия сняг, еленчето, мъничките перлички.....:) Да си жива и здрава, усмихната и обичана, за да продължаваш да ни радваш с твоите изумителни "манджички" и сладкиши:)))Благодаря за което:)
    Прегръдка:)

    AntwortenLöschen
  14. Изящество и красота!Поздравления за страхотната торта!

    AntwortenLöschen
  15. Райна, Ина, благодарност за комплиментите ви!

    AntwortenLöschen
  16. Lieber Jacob,

    Deine Anerkennung freut mich immer sehr!
    Vielen Dank!

    LG, :-)

    AntwortenLöschen
  17. Прегръщам ви за тъй милите думи, Ивейн, Ирина!
    'Стъпка по стъпка' на преспите нямам.. тъй като фотографът е едновременно и сладкар - с всичките последствия за снимките и за тортите ;-)

    Старая се, Дария! Благодаря ти, мила!

    Благодаря ти на свой ред, Савлена, за интереса и суперлативите! А разрязана.. типичната гледка за вита торта - и досега ме впечатлява и харесва :-)

    Радва ме много одобрението ти, Краси! :-)

    За еленчето си много права, Тони: точно, когато го слагах върху тортата, се изплъзна и подскочи нейде встрани - именно с онзи всеизвестен еленски скок.. слава Богу! без поразии :-D

    Ех, Ирони.. толкова ме трогва вниманието, симпатията и похвалните ти думи! Благодаря ти! Прегръдки и от мен, :-)))

    Гореща благодарност за поздрава и благопожеланията ти, Мира! И за огромния комплимент :-D - както съм притеснителна, освен изчервени бузки и треперещи пръсти - друго трудно ще покажа в Тв-предаване!

    Диди, благодаря за интереса и похвалния коментар!

    Благодаря ви, приятели! Бъдете здрави :-)

    AntwortenLöschen
  18. Дими,
    поздравления новото ти творение -
    финес, нежност и грация във
    възхитително изпълнение!
    За твоята първа година на блога -
    благодаря за удоволствието и емоциите,
    с които ме зарежда всяка страница.
    Бъди здрава, вдъхновена и щастлива, Диана

    AntwortenLöschen
  19. Толкова думи са изказани преди мен, че за мен не останаха...Благодаря, Дими за това съвършенство, което гали погледа, но и гъделичка стомаха с тези прекрасни съставки в тортата:)

    Благодаря и за почерпката и много усмивки от мен:)

    AntwortenLöschen
  20. Дими, изящно изпълнение, както винаги...а еленчето просто ме довърши, творец си ти, истински творец!
    И още много годинки и рецепти да навъртиш в блогчето!
    Поздрави
    Пепеляшка

    AntwortenLöschen
  21. Диани, Дани, Мария, много ви благодаря за пожеланията и похвалните, тъй мили и одобрителни думи!
    Сърдечни поздрави и от мен и много :-)))

    AntwortenLöschen
  22. Дими :) вече нямам думи за твоите торти :) СЪВЪРШЕНА Е :) A еленчето е... като живо е :)
    И честит рожден ден на блогчето!
    Голяма прегръдка от мен!

    AntwortenLöschen
  23. :Шок:Как мога да си поръчам торта от теб???И защо си толкова далече?:(

    Остави ме без думи...невероятна си!


    п.п.ако направя такова чудо, мъжа ми ще изпадне в душевен и хранителен оргазъм :D ;)

    AntwortenLöschen
  24. Съвършена!
    Не мога да и се нагледам. Наистина невероятно изпълнение, Дими! И чудесен начин да отпразнуваш рождения ден на блога :).
    Еленчето действително изглежда лесно и бързо за направа... ако гледам отстрани :D.
    Поздрави от мен :).

    AntwortenLöschen
  25. ovako nesto lijepo nisam dugo vidjela!:) wow!!!:)
    this cake looks fantastic!:) you are a true artist!!!:))))))

    AntwortenLöschen
  26. Дими, честита годинка! Да се пълни блогът ти с невероятни вкуснотии, излезли из под майсторските ти ръце, както и до сега!
    Тортата е невероятно изящна. Еленчето е много миличко, застанало отгоре на снежното си царство - страшна красота. Ти си магьосница!

    AntwortenLöschen
  27. Изключително,изключително,изключително,изключително красиво. Без дъх ме остави Дими.Прегръщам те миличка!

    AntwortenLöschen
  28. Дими, имаш награда при мен!
    http://artcraft.anniesartbook.com/2010/02/thank-you-for-inspiration.html

    AntwortenLöschen
  29. Дими, немея пред тази прелест!
    Невероятна, стилна, красива и изящна!
    Честита годинка на блога ти и още много вкусни рецепти занапред!
    Бъди здрава и щастлива!
    Сърдечни поздрави :)
    Мира

    AntwortenLöschen
  30. ohh.. the cake is PERFECT!!love the little reindeer, so cute!! many thanks for sharing the tutorial, i like it so much. wish i can have a piece of cake now.
    happy one year old on your blog. you have a lovely site here.

    AntwortenLöschen
  31. Дими, невероятна творба, много красиво и изтънчено. Между другото честита годишнина! Все така да ни радваш с красотата, която сътворяваш.

    AntwortenLöschen
  32. And the winner is: DIMITRANA!!!!
    Golden hands, eye of an artist...
    COMPLIMENTS!!!
    KISSES

    AntwortenLöschen
  33. looks so lovely ... do not say anything, ditch the superfluous words !!!

    AntwortenLöschen
  34. Здравейте, Дими! Аз съм нов Ваш читател, но вече тотален фен! Нов потребител съм и на кулинарното-блог-пространство, но най-вдъхновяващ и пленителен ми се именно Вашият блог. Наистина ме възхитихте и вдъхновихте, за което благодаря! След прегледа на вашия блог, моето следващо предизвикателство ще е тортата с фондан! Започвам с търсенето на информация, защото вдъхновението вече го имам! :)Поздрави!

    AntwortenLöschen
  35. Очаквах да има завършек на тази тема и ето,че се появи една зашеметяваща,нежна изпълнена с финес торта!Поздравления Дими!

    AntwortenLöschen
  36. Благодаря ти, Зори! Прегръщам те силно :-D

    :-))).. O, Ondine! :-D
    Обади се, ако и когато имаш път насам - ще измислим нещо, живот и здраве да е :-)

    Благодаря ти за похвалата, Теди! Еленчето наистина е лесно.. ъъъ, доста по-бързо и лесно от една роза, например ;-)

    AntwortenLöschen
  37. Hi, Snjezana,

    I have not seen this bevore, either.. so I decided to do this by myself ;-)
    Thank you for your great compliment!
    :-))

    AntwortenLöschen
  38. Комлименти, мила Дими! Сътворила си една изящна зимна феерия. Изключително красива е поредната ти торта!!!! Честита една година на страничката! Бъди все така творчески ентусиазирана и ни показвай твоите въшебни предизвикателства!
    Прегръщам те сърдечно.
    Илина

    AntwortenLöschen
  39. Сърдечна признателност за чудесните пожелания и огромен комплимент, Даниела!

    Гореща прегръдка и от мен, мила приятелко Йоли!

    Благодаря, Ани :-)))

    Мира, много ти благодаря за вниманието, поздрава и прекрасните пожелания! Трогната съм!

    AntwortenLöschen
  40. Dear QIS!

    Many thanks for your lovely interest and best wishes! I hope also you will like my blog in future!
    Greeting from Vienna and me :-)

    AntwortenLöschen
  41. Сърдечно благодаря, Петя!
    Приятелски поздрав от мен и много :-)))

    AntwortenLöschen
  42. Thank you very much, my dear Nina!
    You are soo kind :-) Many thanks for your nice compliments!
    Hugs, kisses & :-)

    AntwortenLöschen
  43. Thank you, Anastasia, for stopping by and your lovely words!

    :-)

    AntwortenLöschen
  44. Добре дошла, Миглена, из страниците на блога!
    Благодарност голяма за също тъй големите похвали и комплимент! Радвам се, че блога ти се харесва и се надявам, че бих могла да ти бъда полезна със споделяне на опит, рецепти и идеи!
    Поздрави и :-)

    Нанита мила, благодаря ти от сърце за добрите думи!
    :-)

    AntwortenLöschen
  45. А-а, Дими,
    въобще няма да те питам, еленчето ще открие февруарската рубрика на "Не знаеше, че е невъзможно и взе, че го направи!"
    Buon weekend!

    AntwortenLöschen
  46. И отново надмина себе си, и отново успя да ме удивиш точно когато отново бях си решил, че вече не е възможно! :))

    Дими, така съм щастлив че те познавам!

    А сега друго какво ми остава, освен вече за кой ли път пак да ти кажа:

    Благодаря ти!!!

    Нямаш равна! :))

    AntwortenLöschen
  47. :-)))

    Райна, наистина голям комплимент!

    Драго.. аз пък се радвам, че има местенце, където показваш снимките си! Харесвам блога ти! Знам, че кликайки там, попадам в един съвсем реален, но повече от прекрасен свят и как да не ти се възхищавам и да не се вдъхновявам от видяното?!

    Благодаря ти за вниманието, симпатията и похвалата!

    Сърдечен поздрав и :-)))

    AntwortenLöschen
  48. Дими, всеки път като ти видя торта си мисля, че си създала съвършената, но на всяка следваща се оказва, че не е така :)
    Еленчето, тортата, снежинките са като бяла магия - фини и пленителни!
    Поздравления за годишнината на блога ти и пожелания за за още много, изпълнени с магията на твоите ръце!
    Хубав зимен ден!

    AntwortenLöschen
  49. Пепи, много мили пожелания и похвални думи - благодаря ти много за интереса и вниманието!

    Уютен февруарски уикенд :-)

    AntwortenLöschen
  50. Честита годишнина на блога Ви от един нов фен :))
    Всички торти са толкова съвършени!
    Благодарности за обясненията стъпка по стъпка! Изчетох всички публикации и ми бяха много полезни. Еленчето е като живо! Някой ден може да се пробвам да направя нещо подобно, но със сигурност няма да изглежда толкова истинско.

    AntwortenLöschen
  51. Привет, Ели!

    Добре дошла :-) Сърдечна благодарност за поздрава и за одобрителните думи!
    Радвам се, че представените рецепти и обяснения към тях са предизвикали интерес и биха били полезни!

    Поздрав и :-)

    AntwortenLöschen
  52. Wow, I love this! Brilliant deer, superb decorated cake. A symphony ;-)

    AntwortenLöschen
  53. Thank you very much for your compliment and stopping by!

    Greetings from Vienna :-)

    AntwortenLöschen
  54. Привет,Дими!Голяма почитателка съм на твоите торти,често ги разглеждам просто така,за вдъхновение:)А тази ми е една от любимите,разглеждам,разглеждам и пак на нея,както и сега:))Хубава вечер!

    AntwortenLöschen
  55. Привет, Миленка!
    Благодаря ти за хубавите думи, приятно ми е да прочета позитивния ти коментар!
    Сърдечен поздрав и :-)

    AntwortenLöschen
  56. Здравей,за първи път пиша ,но съм разгледала всички красоти над 100 пъти.Независимо от това какви са имената на всичките красоти есен,зима,пролет,лято и т.н. аз мисля ,че това е едно творчество което бих описала с една дума-любов.Всичко е направено перфекно и много сепло и идейно.Тук с тези думи, аз не само искам да поднеса моето възхищение към труда ти ,но и да благодаря за това ,че си го сподилила по такъв подробен и достъпен начин,та всеки да може да се опита да направи своя празник красив.
    Аз,лично останах изумена от изящния елен и се опитах да го направя,получи се ,но не толкова перфектен като твоя.Благодаря ти за това,че успях да доставя радос на моята дъщеричка

    AntwortenLöschen
  57. Добре дошла, Ваня! Благодаря ти от все сърце за хубавите думи и за симпатията! Радвам се, че съм била полезна и ще ми е драго и занапред страницата ми да представлява интерес, да помага в кулинарията и сладкарството :-)

    Всичко най-добро: здраве, късмет и радост за теб, дъщеричка и близките ти хора, Ваня!

    AntwortenLöschen