Freitag, 26. Februar 2010

Картофена супа с ябълка



За 2-3 порции:

200гр картофи
1 ябълка (сорт 'Гала', например)
1 жълт морков
1с. л масло
сол на вкус
щипка индийско орехче
кубче зеленчуков бульон
2с.л течна сметана

2с. л маскарпоне
щипка-две пресен кресон

Картофите се почистват, обелват, нарязват на кубчета. Морковът също. Загрява се маслото, изсипват се зеленчуците, добавя се топлата вода, кубчето бульон и солта. Варят се и малко преди да са напълно омекнали, се добавя почистената и обелена, настръргана на ренде ябълка. Супата се снема от огъня и пюрира. Добавя се щипка индийско орехче и течна сметана. Още минута-две върху котлона и супата е готова.
Поднася се топла с пресни стръкчета кресон и лъжица маскарпоне.

3 Kommentare:

  1. Харесва ми, лека и нежна. Интересен ми е вкуса с ябълката. Ще я направя, знам, че ще ми допадне. Усмихната вечер :)

    AntwortenLöschen
  2. Прекрасна комбинация, Дими :))
    Днес точно правих гратин-а на Диди и се насладих на картофи с ябълки!
    С две думи: вкусно!!!

    Слънчев уикенд!

    AntwortenLöschen
  3. Катя, Дани, благодаря ви за интереса!
    Комбинацията картофи-ябълка е нова за мен, но ме изненада приятно: супичката е лека и свежа, с мек, приятен вкус. Който може да се видоизмени в леко киселичък, ако ябълката е възкиселка и вместо течна млечна се ползва заквасена сметана.. според вкуса ;-)

    Поздрави и пожелание за приятен уикенд :-)

    AntwortenLöschen