Freitag, 19. Februar 2010

Тестени розички

Още от детството си много харесвам тестените закуски. Всъщност.. обожавам ги!
Вярно е, че рядко правя, а още по-рядко ги хапвам.. но тия дни се поддадох на изкушението ;-)
Виновниците са Илиян, Зори, Ина, Тони, Нанита, Мими, Дуня и.. дядо хаджия :-)

Реших обаче да направя закуски изцяло по свой вкус и моментно предпочитание, с доза импровизация и щипка любопитство. Ето и резултатите:



За тестото:

300гр брашно + още 30гр за доумесване
20гр свежа мая
200мл прясно мляко
1к. л захар
1ч. л сол
2с. л маскарпоне
1с. л течно масло
1 белтък

жълтък за намазване

I вариант за пълнеж:

250гр сирене
червен пипер
течно масло

Прясното мляко леко се затопля, в него се разбърква захарта и натрошава маята. Брашното се пресява. Прави му се кладенче и в него - шупналата вече мая, сол, маскарпоне и белтък. Замесва се тесто и оставя да втаса.. за около 30-40мин. След което се разделя на 12 топки. Всяка се разточва на овална кора, която се намазва леко с течно масло,



поръсва с нарязано на ситно или намачкано с вилица сирене и червен пипер.



Сгъва се на две по дължина и навива на рулце.



II вариант за пълнеж:

200гр кашкавал настърган на ренде
чубрица
течно масло

С още една доза тесто и по същия начин:

разточване:



поръсване:



завиване:



Рулцата се редят в тава, застлана с готварска хартия



намазват се с разбития жълтък и пекат на средна скара, първите 10мин. на долен реотан с вентилатор, после и на горен до златисто:



Сервират се след кратко охлаждане върху решетка.



Чудни са просто!



Особено ми се усладиха розичките с кашкавал и чубрица :-D



Ondine, горещо и специално препоръчвам! :-)))

Божествени са и с червено вино, и с айрян.. за закуска, лек обяд.. към вечерята.

35 Kommentare:

  1. Ох, огладнях :)))
    Чудесно изглеждат тези розички, а и не се и съмнявам, че са страшно вкусни!
    Моите поздравления и ръкопляскания: Ина

    AntwortenLöschen
  2. Дими, и ти си голяма "подвеждачка" ;)
    Сега пак ще ти сънувам закуските :)
    Истината е, че и аз обожавам тестените, но мнооого рядко си ги позволявам, все се лепят където не трябва, да им се не види :(
    Но хубаво е понякога да си поглези душата човек :)
    Хубав уикенд от мен!

    AntwortenLöschen
  3. Ммм...изглеждат толкова мекички и пухкави,че ми идва да си взема една!Въздържам се от известно време да правя тестени,но сега няма да устоя.
    Хубав уикенд!

    AntwortenLöschen
  4. Личи си, кой е майстор в моделирането на цветя. Чудесна идея, Дими! Толкова са симпатични!

    AntwortenLöschen
  5. Моята слабост! Нито торта, нито пържола, нито нищо може да ме изкуши повече от тестена закуска. А пък със сиренце, кашкавал и любимите подправки, направо ми иде да запретна ръкави. Само че днес правих мекици за закуска за сестра ми (изядосах само една! :-D), така че тези вкусни питки ще трябва да изчакат малко...

    Вкусен и много увмихнат уикенд, Дими :-)

    AntwortenLöschen
  6. О,Дими,наистина са превъзходни.И така хубаво си обяснила стъпка по стъпка с тези чудесни снимки,че в неделя ще ги направя.Просто няма как.Така ме провокираш,мила приятелко .... Страхотна си!

    AntwortenLöschen
  7. Много са апетитни. Определено изкушаващи... Някои от рецептите ти имат "лошото" свойство да се забиват в мозъка ми и да ме мъчат с месеци, докато не ги опитам. Тази мисля, че също ще е от тях....
    Илиян

    AntwortenLöschen
  8. Дими,
    много кокетни и нежни -
    наистина като розички.
    А в компанията на роза -
    чудесен букет и рецепта.
    Прегръдка, поздрав и усмихнат ден, Диана

    AntwortenLöschen
  9. :D Хахаха олекна ми...добре,че не беше нещо като онази уникално красива бяла торта;).Дими,тези розички...изглеждат толкова апетитно,че няма начин да не ги изпробвам в най-скоро време.Благодаря за обяснението!Много добре си го направила като за мен! ;):D
    Поздрави и хубави почивни дни!:)

    AntwortenLöschen
  10. И аз обожавам тестени закуски :))
    Щипката любопитство е прекрасно нещо!
    Резултатът е толкова апетитен...
    Слънчев ден и пролетно настроение от мен:))

    AntwortenLöschen
  11. Вкусен, уютен и спокоен уикенд, Ина :-)

    Нали?! Благодаря за разбирането, Зори! :-D

    Ах, Нанита :-))) 1 в седмицата може.. ;-)

    Само ако не са от фондан, Ивейн.. благодаря!

    Цветен, интересен и нежен уикенд, Ирина :-)

    Ще се радвам да ви/ти се усладят, Йоли!

    О.. попадам на достатъчно 'измъчващи' рецепти из виртуалните кухни и аз, Илияне.. знам какво е усещането ;-)

    Благодаря за похвалата, Диани!

    Много са лесни и приятни за правене, Ondine!
    И.. чудни за похапване.. ех.. ;-)

    Радва ме одобрението ти, Дани!

    Сърдечни поздрави, приятели! Бъдете здрави!
    Нека уикендът за всички е мил и празничен :-)

    AntwortenLöschen
  12. Дими, розичките изглеждат фантастични!!!Предполагам,че наистина са невероятно вкусни, трябва да се изпробва...!:)Благодаря ти за страхотната рецепта!Поздрави,приятен и спокоен уикенд!

    AntwortenLöschen
  13. На свой ред ти благодаря, Нуше, за интереса, посещението и одобрителните думи!
    Всичко най-добро ти желая! :-)

    AntwortenLöschen
  14. От вчера се опитвам да ги заобикалям,защото нищо ... тестено не ми е чуждо :-)
    но как да устоя?!
    Добре,че днес нямам време за месене,дано до утре да ми мине !
    Страхотни са ,Дими! :-)
    Спокоен уикенд!

    AntwortenLöschen
  15. Дими, тези с кашкавалчето и на мен много ми харесаха, направо ми легнаха на сърцето. Умирам за комбинация горещи питки с разтопен кашкавал и шарена сол..а как ухае само :) Ох размечтах се. Хубава неделя и прегръдка!

    AntwortenLöschen
  16. Чудесни!Много са красиви и сурови и изпечени - признавам,дълго време ги гледах:)....и аз съм голям фен на тестените неща.Хубава неделя и от мен!

    AntwortenLöschen
  17. Дими, чудесна идея за закуска на децата утре. Страхотно изглеждат! Надявам се и моите да приличат поне малко на твоите :)

    Прегръдка и усмихната нова седмица :-)

    AntwortenLöschen
  18. Aaa..аха, разбирам, Краси :-D

    O, да, Мимичка - точно тези с кашкавалчето сериоано ме изкушиха! - идните дни ще трябва само към зелено да посягам ;-)

    Благодаря, Диди! Радва ме посещението ти :-)

    Няма как да им се придаде друга форма, Тони.. страшно ще се радвам да ви се усладят розичките!

    Спокойна и вкусна неделя, приятели!

    До скоро :-)

    AntwortenLöschen
  19. Обичам розите. Ефекта е невероятен! И вкусен!
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  20. Благодаря ти, Дария! Сърдечен поздрав и :-)

    AntwortenLöschen
  21. Дими, чудни са и аз обожавам тестени закуски! Много ме изкушиха тези с кашкавала и чубрицата!
    Поздрави и усмихната седмица!

    AntwortenLöschen
  22. Дими, какво да кажа...
    Отново показваш на всички нас, как от една лесна рецепта и малко въображение, стават невероятно красиви неща! А, че е вкусното, не се и съмнявам...
    Златни ръчички имаш!
    Повтарям се, знам, но това е самата истина!

    AntwortenLöschen
  23. Даниела, благодаря ти за посещението и за одобрителните думи, които тъй ме радват :-)!
    Поздрав и много :-))) през седмицата!

    Ценно ми е мнението ти, Люба! Благодаря ти за похвалните думи!
    Прегръщам те и желая всико най-добро, мила :-)

    AntwortenLöschen
  24. Дими, поздравявам те! Ти непрестанно изкушаваш с вкусотии. Толкова млада и толкова сръчна - рядко съчетание! Продължавай все така, ние ще преглъщаме...!

    AntwortenLöschen
  25. Благодаря, Диана! Радват ме думите ти: интереса, вниманието, одобрението, че и комплимента.. :-) Когато бях много млада - не се навъртах край печката, а пътят до хладилника беше забравено трасе ;-)
    Поздрави от мен и пожелание за ведри, здрави, спорни и пълни с усмивки дни!

    AntwortenLöschen
  26. Много,много вкусни стАнаха!С кашкавал и чубрица!Благодаря ти!http://ondineondine.blogspot.com/2010/02/blog-post_28.html ;)

    AntwortenLöschen
  27. Страхоти са! Направих ги и се изядоха за отрицателно време. Благодаря за рецептата, Dimitrana S. :)
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  28. Ondine.. :-))) Супер!

    Добре дошла, VODNA! На свой ред благодаря!
    Поздрав и :-)

    AntwortenLöschen
  29. Дими, моите гости ахкаха и цъкаха, докато изядоха всичките розички. Нямах време и ги направих набързо с кашкавал и чубрица, изпекох ги във формички за мъфини. Дори не втасаха достатъчно, но бяха прекрасни! На тръгване ме помолиха следващият път пак да им спретна нещо вкусно. Овациите са за теб!

    AntwortenLöschen
  30. Драго ми е, че всички са останали доволни!

    Благодаря на свой ред, Мира, всеки одобрителен отзив много ме радва :-)

    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  31. Дими, благодаря за превъзходната рецепта. Розичките станаха много мекички и пухкави, аз която по принцип не ям хляб, не устоях на това изкушение.

    AntwortenLöschen
  32. Pavlety, добре дошла :-)

    Благодаря ти за одобрителния коментар, драго ми е, че розичките са ти/ви се усладили :-))

    Поздрави сърдечни!

    AntwortenLöschen
  33. Дими,преди доста време ги правих,много интересни стават розичките,даже за тази Коледа ги подредих във форма с дупка,една до друга и станаха като венец-това беше питката ни за празника-красива и ароматна.Много често като правя кифлички,ги завивам в разни форми,неизбежно завъртам и по няколко розички!
    Благодаря,че сподели тази рецепта!

    AntwortenLöschen
  34. Благодаря на свой ред, Еликсир, за интереса и одобрението!
    А идеята с венеца е много ефектна :-)

    Сърдечни поздрави и :-))) от мен!

    AntwortenLöschen