Sonntag, 20. Dezember 2009

Сладки с розмарин и стафиди Rosmarinplätzchen



Знам, че по традиция на Игнажден не се готви и .. работи ;-) Затова смогнах да направя следващите от поредицата Коледни сладки преди полунощ :-D Неустоим аромат и специфичен вкус!
И сладки сънища след това ;-)

220гр брашно
2с. л нишесте
150гр студено масло
80гр захар
1 жълтък
щипка-две сол
пресен розмарин
шепа леко напоени в ром стафиди



Брашното и нишестето се пресяват, прибавя се маслото на кубчета, жълтък, захар, солчица. Меси се тесто. Като почне да се хомогенизира, към него се прибавя нарязания на ситно розмарин и стафидите. Омесва се и овалва на руло, което се завива в свежо фолио и оставя в хладилник за 1-2 часа. После от него се късат топчета, овалват се между дланите и приплескват. Редят се в тава застлана с готварска хартия и пекат на средна скара, 180°C около десетина минути.



Всичко най-добро на Игнажден, за да е хубава и богата идващата година :-)

8 Kommentare:

  1. Всичко най-добро за теб и семейството ти, Дими :) Много интересен аромат :)
    Хубава нова седмица от мен! :)

    AntwortenLöschen
  2. Дими яла съм едни бисквитки с розмарин и останах очарована от вкуса им...така че предвкусвам че и тези са разкошн като аромат и вкусови качества :-)
    Лека вечер!

    AntwortenLöschen
  3. Мили Дими,

    ...Всичко най-добро на Игнажден,
    за да е хубава и богата идващата година :-)
    ДАНО!
    Ще добавя още -
    здраве, благоденствие и щастие!

    Прекрасни сладки -
    възхищавам ти се на всичко,
    което създаваш, Диана

    AntwortenLöschen
  4. Дими, толкова много обичам розмарин, че съм го слагала в какво ли не...но никога в сладки. Страхотно предложение - много празнично и уханно. Вече усещам аромата им.
    Хубава и успешна седмица.

    AntwortenLöschen
  5. Кога успя да завъртиш толкова различни вида :). Май само аз се оправдавам с умората от работа за да не правя нищо :D.
    А за забраните да се работи домакинска, полска работа, да се плете и шие бях чувала, но не знаех, че има и ден, в който не се готви :).
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  6. Пълна с хубавини и добро настроение нова седмица и за теб, Зори!

    Благодаря ти, Лати!

    Нека е хубава и здрава идващата година за всички ни, Диани! Прегръдка от мен!

    Да.. уханни е точна дума, Даниела :-)
    Хубава да е и за теб седмицата!

    Ааа.. на Игнажден по традиция се коли и прасето - нищо работа не е и никакво готвене.. ;-)
    Успешна подготовка, Теди, в последните предколедни дни! Поздрав :-)

    AntwortenLöschen
  7. Досега не съм и опитвала бисквитки с розмарин... предполагам,че имат страхотен вкус!
    Непременно ще пробвам!
    Весели празници,Дими!

    AntwortenLöschen
  8. Розмаринът придава особен, специфичен вкус.. в добавка със стафидите - някой може да предпочете друг вид сладки ;-) На мен ми харесват :-) Пробата си заслужава!

    Весела седмица и на теб, Краси :-)

    AntwortenLöschen