Donnerstag, 29. Oktober 2009

Тиквена супа



800гр тиква
2-3с. л течно масло
1с. л пшеничено нишесте
1ч. л смляно индийско орехче
1ч. л джинджифил
1ч. л вегета
2ч. л сол
100мл течна неовкусена (млечна, 36% масленост) сметана
пресен розмарин
печени белени тиквени семки

Тиквата се обелва и настъргва на ренде. Тиквата се задушава заедно с мазнинката. Добавя 600л гореща вода. Вари се. Разбърква се сметаната с подправките и нишестето на хомогенна смес, внимателно изсипва и разбърква в тенджерата. Изключва се котлона и след няколко минути супата се отсранява от огъня. Сервира се с пресен розмарини няколко тиквени семки. По желание може да се добавят няколко капки тиквено олио.

12 Kommentare:

  1. Обичам тиква,
    а твоята супа е така нежно
    апетитна и много стилно поднесена.
    Моите поздравления за тази идея,Диана

    AntwortenLöschen
  2. От Димитровден очаквам с нетърпение всяка следваща тиквена рецепта. Необичайна е тази супа за мен, но много интересна. Тъкмо обрахме тиквите, така че нищо друго не ми остава, освен да я опитам :).

    AntwortenLöschen
  3. Много вкусна супа :) Точно имам малко тиква приготвена за готвене :) Хубава вечер от мен!

    AntwortenLöschen
  4. Thank you, birdutmаsali!

    Диани, Теди, Зори, много ме радват одобрителните ви коментари и ще ми е много приятно, ако супичката ви се хареса! Тя е лека, с ненатрапчив вкус, който отлично хармонира с пикантен.. по-интензивен и специфичен, като например, този на синьото сирене. Супата е чудесна като предястие предхождащо (пушена) сьомга или дивеч.

    Сърдечни поздрави и :-)

    AntwortenLöschen
  5. Чудесна е супичката, вече е изпробвана!
    Благодарности за вкусната рецепта!

    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  6. Хей... :-)))

    Благодаря на свой ред, Ивейн!

    Сърдечен поздрав :-)

    AntwortenLöschen
  7. Тиквата определено е хитът на сезона - и цветово, и вкусово. Много се радвам на разнообразните рецепти, защото до сега консервативно приготвях само тиквеник, тиква с мляко и печена тиква. А има цял океан от възможности.

    AntwortenLöschen
  8. Има, Рос! На мен обаче ми се хапва тиквеник..

    Благодаря ти за интереса!

    Поздрави и много есенни усмивки :-)

    AntwortenLöschen
  9. Тогава с нетърпение ще очаквам твоята интерпретация по тема тиквеник :)

    AntwortenLöschen
  10. Импровизация.. вероятно и такава ще има, при мен често се случва. Обаче ще има и напълно традиционен тиквеник, който тукашните ми роднини обожават като рядък, екзотичен сладкиш :-)

    AntwortenLöschen
  11. Sie sind ein echter Östereicher!

    AntwortenLöschen