Dienstag, 27. Oktober 2009

Нуга-торта



За имения ми ден получих подарък шприц за сладки.
Благодаря ти, майко! :-D
Та.. именно с него направих 'фитилчетата', с които украсих тортата. Стават много лесно, бързо и сполучливо:



Радвам се много, че веднага имах възможност да изпробвам шприца.
Идеята за тортата се зароди спонтанно в главицата ми, когато с Ивейн си говорихме за интересната и симпатична комбинация торта-поднос.. E, тук не мога да не спомена, че Ивейн рисува чудесно и върху торти :-)

Ето и тортената рецепта:

3а блатовете рецептата е същата като за есенната торта с шоко и круши, но количеството на продуктите намалено на половина, тъй като тортата е малка, с диаметър 20-на см.:

4 яйца
100гр захар
100гр брашно
2с. л нишесте
1ч. л бакпулвер
1с.л какао
50гр тъмен готварски шоколад
1 ванилия
1с. л ром

Жълтъците с ванилията и лъжица захар се разбъркват на пяна. Добавят се пресятото с бакпулвера и нишестето брашно, разбърква се добре. Шоколадът се стопява на водна баня, с добавка на какао, поухлажда се и добавя към сместа. Последни идват на ред белтъците, разбити с останалото количество захар на сняг. Внимателно се изсипват и разбъркват с дървена лъжица до хомогенност. Сместа се изсипва в тортена форма с ринг (диаметър 24см-26см) и пече на средна скара, 180°C за колко 50мин. Проверява се с шиш или клечка. Когато е готово се вади, оставя се 5мин. във формата, след това тя се разкопчава и съдържанието обръща върху решетка. Като се поохлади - отново обръща и оставя за няколко часа преди да се разрязва на блатове. В случая - на два блата.

За крема-пълнеж:

500мл течна, неовкусена (36%) млечна сметана
300гр подсладена тъмна нуга лешников крем
8 листа желатин (2/3 от пакетче желатин на прах, Dr.Oetker 9g)

50гр бадемов марципан сурова маса

Количеството на нуга и сметана се разделят на половина, за всеки слой по отделно.
Сметаната се сгорещява и в нея с бъркане разтопява нуга-масата. През това време половината от желатина (4л) се накисва в студена вода и като набъбне, а нуга-сместа се е хомогенизирала и поохладила леко, се отцежда от водата и разтваря в сметановолешниковата смес. Един от блатовете се стяга в тортен ринг и върху него се изсипва сместа. Оставя се така на хладно, докато стегне. Остранява се внимателно тортения ринг и същото се повтаря с останалото количество продукти за крема. Става сравнително по-бързо при наличие на два еднакви тортени ринга :-)

Оцветеният в зелено в случая марципан се разточва с дебелина 0,5см и изрязва като кръг с диаметър еднакъв с този на блатовете. Полага се върху единия блат с вече втвърден крем и захлупва с другия.

Замазала съм тортата с малко количество ганаш крем (1:1,5 шоко:сметана) Покрила съм я с оцветен в кафяво бадемов марципан и долна част фондан в златисто - златен сладкарски прах (благодаря за подаръка, Марианка), леко разтворен в чист алкохол. Фитилчетата също са от захарен фондан. Кестенът - нуга-бонбон обвит в бадемов марципан.



И тъй като тортата е поредната ми измислица, бих препоръчала спестяване на марципанения слой между крема. Ден след разрязване на тортата започна да се размеква и прави опити да се топи :-)

33 Kommentare:

  1. Колко е красива тортата, още вчера ми направи огромно впечатление!
    Много е ефектно и съчетанието с прекрасния поднос! Вкусът със сигурност е невероятен, аз лично обожавам шоколад и лешници. :-)

    Честит да ти е и подаръкът от майчето, със сигурност ще ти бъде много полезен!

    Хубав ден, Дими! :-)

    AntwortenLöschen
  2. Димитрана, тортата е прелестна. Човек би си помислил, че не тя, а подносът е специално направен за нея.
    Развълнувах се от вниманието, което ми оказваш в твоя блог. Благодаря ти.

    AntwortenLöschen
  3. Прекрасна е! Като истинско бижу.
    Мисля, че ако беше вкъщи, на марципановия слой нямаше да му остане време да се топи :)

    AntwortenLöschen
  4. О, вкусът наистина е много добър :-)))
    Ирина, благодаря ти за интереса и положителния отзив!

    Напълно заслужено, Ивейн! На свой ред благодаря за вниманието :-)

    Аз пък се чудя защо така реагира този марципан.. и с какво би могъл да се замени.
    Всичко най-добро ти желая, Нуше :-) И благодаря за посещението!

    AntwortenLöschen
  5. Фантастична торта!Каквото и да кажа,все няма да е достатъчно за да изразя възхищението си!Имаш невероятен талант!
    Хубава вечер и много усмивки!

    AntwortenLöschen
  6. Дими,
    от вчера многократно й се наслаждавам.
    Да,
    есента е много стилен сезон в изобиле от топли тонове. Твоята торта безусловно доказва и пресъздава това.
    Очарована съм от това есенно вълшебство!
    Възхищение и много целувки, Диана

    AntwortenLöschen
  7. От вчера гледам кестена и се чудя каква е тортата :) Но това съчетание от вкусове ми завъртя главата :) Невероятна си! Всичко най-добро от мен :)

    AntwortenLöschen
  8. Нанита, Диани, Зори, благодаря ви за похвалните думи! Много ме радва одобрението ви!
    Реших и аз да разнообразя и направя незавит сладкиш ;-) С коренно различен вкус.. предимно лешник и бадем.. ммм! :-D

    Най-сърдечни поздрави :-)

    AntwortenLöschen
  9. Dimi darling, this is the moment I was waiting for, to see the inside of this fabulous cake. Now you are in trouble because I WANT SOME RIGHT NOW!!!! YUMMMMMMMMMMMMM :)))))) xoxo

    AntwortenLöschen
  10. Thank you, Marija, for your nice comment!

    Pozdrav od srca :-)

    AntwortenLöschen
  11. Dear Nina!

    Many thanks for your great compliment!

    Hugs & kisses from Vienna :-)

    AntwortenLöschen
  12. И още един малък перфектен шедьовър!

    Браво Дими! Този път няма да кажа повече нищо, защото всички комплименти биха изглеждали бледи.

    AntwortenLöschen
  13. Благодаря за посещението и за одобрението, Драго!

    Поздрав и много усмивки за теб :-)

    Michelle, thank you!

    AntwortenLöschen
  14. Чудесно съчетание на две абсолютни красоти!
    Наистина не намирам думите ,необходими да изразят възхищението ми!
    И макар и със закъснение,искам да ти честитя имения ден и да ти пожелая всичкото щастие на Земята!
    Има толкова много красота в теб...щастлива съм,че я споделяш с нас!
    Целувки!

    AntwortenLöschen
  15. Краси, благодаря ти за честитката, мила!
    Твоето одобрение и интерес винаги ме радват!

    Сърдечен поздрав и прегръдка :-)))

    AntwortenLöschen
  16. Ауу Дими,ама то самото вълшебство бе!
    Не бях влизала тук и днес - хоп изненада. Е, не точно изненада(няподозирани са твоите способности)-просто очарована съм отново.
    И как нямате жал да ги ядте тези "казано по Драговски" шедьоври! Чак мен ме е яд че я няма май вече - само на снимка :( (както моята снаха би казала - беше вкусна, ама бешеееее)Ииих, защо нямаше вечни неща....
    За тебе @->-- с целувки,
    Ирма

    AntwortenLöschen
  17. :-)))

    Хей... усмихна ме широко, Bluemoon! Има още малко от тортето.. от топенето на зеления марципан, съвсем сочен стана долния блат ;-)

    Благодаря ти за хубавите думи!
    Сърдечен поздрав и пожелание за усмихнат ден!

    AntwortenLöschen
  18. Дими, тези дни бях далече от вкъщи, макар и със закъснение, Честит Имен Ден и поклон пред майсторските ти умения.
    Поздрав най-сърдечен!

    AntwortenLöschen
  19. Сърдечна благодарност, Лати, за честитката и комплимента!

    Поздрав и пожелание за здрави и усмихнати дни :-)

    AntwortenLöschen
  20. Димитрана, разгледах блога ти и мога да кажа само едно - УАУ! Правиш невероятни неща, снимани изключително! А тортите ти - те са просто фантастични!
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  21. Добре дошла из страниците на блога ми, Даниела!
    Благодаря за похвалните думи!

    Сърдечен поздрав и :-) от мен!

    AntwortenLöschen
  22. Dimitrana, torta je raskosno lepa i elegantna.
    Cestitke, pravo remek delo.

    AntwortenLöschen
  23. Hvala Ljilja, pohvala od tebe je stvarno veliki kompliment!

    Pozdrav od srca :-)

    AntwortenLöschen
  24. Много съм възхитена от тортата. Прелестна е!!!
    От известно време събирам смелост и аз да се пробвам с нещо такова, но бихте ли ми казали как се правят цветовете. Обиколих всички големи магазини и никъде не са чували за сладкарски оцветители? От къде се сдобивате с тях?

    AntwortenLöschen
  25. Благодаря за похвалата, Диана!

    Сладкарски бои със сигурност се продават в специализираните сладкарски магазини (такива има във всеки по-голям европейски град) или в хранителните вериги като BILLA, например (поне 4 основни цвята сладкарски бои). Друг вариант е пазаруването onlinе.

    Пожелавам успех в тортоправенето!

    Поздрави :-)

    AntwortenLöschen
  26. В София явно е много трудно да се намерят, ще се ориентирам към online пазаруването.

    Благодаря ти за отговора :)

    AntwortenLöschen
  27. O, София.. в София е най-лесно да се намерят, Диана! Провери в Метро за 4-те цвята Schwartau.
    И като инфо от нет-а:

    - ИЛЧОВСКИ:
    София, кв. Витоша, ул. Ангел Каралийчев № 1

    - Фирма П.И.К.Ко София - Казичане 1532
    Индустриална зона - Север
    ул. Индустриална 3
    Тел: (00359 2) 999 50 31

    - София - кв. Редута, ул. "Кадемлия"6

    Дано да съм била полезна :-)

    AntwortenLöschen
  28. ООО много благодаря :)

    Захващам се за работа!

    Твоите прекрасни сладкиши са ми идеал, дано успея да сътворя нещо вкусно и красиво :)

    AntwortenLöschen
  29. Успешен и носещ задоволство престой в кухнята, Диана :-)

    AntwortenLöschen
  30. Вътре изглежда още по-прекрасно отколкото отвън (ако това въобще е възможно)!
    Моля те, следващата торта я снимай и като я приготвяш - чакам те в "Невъзможните рецепти"!
    Приятен у.е.!

    AntwortenLöschen
  31. Ех, Райна.. моите рецепти умишлено не са от най-трудните :-D
    По-трудно е да се снима стъпка по стъпка, особено когато се играе едновременно ролята и на сладкар, и на фотограф ;-)

    Поздрави!

    AntwortenLöschen