Freitag, 10. April 2009

Козуначени птичета

Много ги харесвам!



Голяма и сърдечна благодарност на Диани, от чийто блог заимствах идеята!

Ползвала съм съвсем обикновено козуначено тесто:

3а 8-9бр.:

330гр брашно
50гр захар
30-40гр меко масло
15-20гр свежа мая
125мл прясно мляко
щипка сол

жълтък с няколко капки прясно мляко за намазване

3а очичките на птичетата могат да се ползват ядки, чер пипер, стафиди или карамфил.

Маята се размива в прясното, леко позатоплено мляко. Брашното се пресява, прави му се кладенче, в него се сипва захарта, щипката сол, мекото масло (със стайна температура, на парчета надробено) и замесва тесто, което се оставя покрито за половин час. После от тестото се късат топчета с тегло около 70гр., разточват на фитилчета и всяко се завързва: на единият край се оформя човка и очички, на другият се правят 4-5 леки разреза и се оформя птича опашка. Намазват се с жълтък, редят се в тава застлана с готварска хартия и пекат на средна скара, 200-220°C до готовност. Охлаждат се върху решетка.

21 Kommentare:

  1. Страхотна идея! Много симпатични пиленца!

    AntwortenLöschen
  2. Дими,
    нежни и очарователни са -
    радвам се, че ти допаднаха.
    Поздравления за цялата ти подготовка за Великден,
    а предполагам, че ще има и още много красоти...

    AntwortenLöschen
  3. Много са красиви!Щ е се възползвам от идеята за Великден.Благодаря!

    AntwortenLöschen
  4. Sky, Диани, Краси, сърдечно благодаря за одобрението, вниманието и симпатията ви към мен!
    Надявам се и занапред да сме си взаимно полезни с идеи и рецепти в очарователното хоби, което споделяме :-)

    AntwortenLöschen
  5. О, Дими, тези птичета са много красиви и нежни! Много изящно си ги направила! Интересна идея, нещо по- различно от стандартните козунаци :-)

    AntwortenLöschen
  6. Благодаря, Милена! Радва ме одобрението ти!

    А идеята не само е ефектна, но и лесна - изключително признателна съм на Диани, без нея едва ли иначе щях да попадна на птичките :-)

    AntwortenLöschen
  7. Hallo Dimitrana,

    wunderschön sind deine Kreationen geworden. Respekt.


    LG Jacktel

    AntwortenLöschen
  8. Hallo, Jacktel!

    Deine Anerkennung freut mich wirklich sehr! Vielen Dank!

    AntwortenLöschen
  9. Дими, имам награда за теб! Заслужаваш я защото от всеки твои пост струи невероятно излъчване и всеки път въздишам дълго време по красотите, които си сътворила! Продължавай да ни радваш така. Ти си моето вдъхновение! Поздрави, Мими

    AntwortenLöschen
  10. very nice they look fantastic !

    AntwortenLöschen
  11. Ах, Мими!

    Мила, Мими... дадох си време, за да събера разпилените си от една такава изненада мисли и намеря най-точните думи, за да изразя радостта и благодарността си!

    Сърдечна благодарност, Мими! Трогната съм изключително много от избора ти - знам, колко много са любимите ти кулинарни блогове и колко трудна задача е било това.. Чувствам се малко пообъркана: не съм очаквала такава награда: за мен е чест и изключителна радост, огромен комплимент и признание!

    Благодаря много!

    AntwortenLöschen
  12. Internet Explorer goes completely mad when I visit your site, and try to open that video. Do you have virus, bad script, anything??? REMOVE IT PLEASE!!! It's stupid and evil to have such things... really liked the pictures and the video and wanted to pass it on to other but I don't dare to...

    AntwortenLöschen
  13. Forget Internet Explorer, use Mozilla.

    Good luck :-)

    AntwortenLöschen
  14. Здравей Дими!

    Тони ме препрати тук! :–))

    Аз преди извесно време видях снимка на Тони на едни подобни птиченца от козуначено тесто и ми "останаха очите на тях"...

    Е, преди ден - два отпратих към Тони едни ТАКИИИИИИВА МОЛБИ, да ми каже как ги прави...
    ... и днес ми ги показа в блога си, а от там ме пренасочи и при теб!

    Много ме интусиазират тия пиленца - никога преди не бях виждала такива, а тук при теб има и нагледен материял...

    Благодаря и на теб Дими!
    Лека нощ!

    AntwortenLöschen
  15. Много са ефектни, нали? Не знам на кого е била първоначалната идея, но определено е имал въображение и сръчни ръце. Аз ги видях в блога на Диани, по-горе съм дала линк. Ако не беше Диани, нямаше и да подозирам, че съществуват толкова сладки птичета :-D

    Сърдечен поздрав, Мария, успех и забавление при приготвянето им: чудесни са за Великден :-)

    AntwortenLöschen
  16. Благодаря за идеята!!! Ще опитме да направим птичета и зайчета с малкия разбойник :)

    AntwortenLöschen
  17. Успех и много удоволствие и в направата, и в хапването :-)

    Здрави, весели и вкусни празници!

    AntwortenLöschen
  18. Благодарим!!!! Успяхме :). Не се получиха идеални, но ни беше много интересно и получихме голямо удоволствие:).
    Христос Воскресе!

    AntwortenLöschen