Samstag, 24. Januar 2009

Макови мъфини



за 12бр.:

50гр. меко масло
2 яйца
160гр. смляно маково семе
100гр. захар
110гр. брашно
110мл. прясно мляко
1ч.л ром
1ч.л бакпулвер
могат да се добавят кандирани череши (12бр.)

Разбиват се яйцата, млякото, към тях се добавя захарта, после маслото, рома. После пресятото заедно с бакпулвера брашно, разбърква се. И маковото семе също. Мъфинените формички се пълнят на 1/3, добавя се във всяка по една кандирана череша, допълват се до 2/3 и се пекат в предварително загрята на 180°C фурна, средна скара. Когато са готови и охладени, могат да се украсят - с бадемов марципан или, както в случая - крем шоколадов ганаш. Ще паснат много добре към следобедното кафе:



Не мога да не спомена причината за мъфините:
първата неделя от май месец тук (Австрия) се тачи извънредно много - денят на майката. Следобед бяхме на гости у свекървата. Прекрасен човек е отгледала, тя самата също е - винаги позитивно настроена, мила, внимателна.. и с онази жизнерадост и енергия, които всъщност човек или има, или не.. и които някак си не зависят от годините. Нямах време за торта, но в случая по-важен бе жеста и символното значение - свекърва ми се зарадва на вкусния подарък!

10 Kommentare:

  1. Привет отново от мен, пак с леко глупав въпрос, но как мелиш маковото семе, не е ли достатьчно ситно, ако се сложи така директно. Много харесвам всички неща с мак и отдавна сьм си купила пактче с макови семена в тьрсене на рецепта и след откриването на блога ти искам да опитам няколко от твоите такива с мак, но се чудя сега как бих могла да го смеля това семе, като нямам кафемелачка а за друг подходящ уред май не се сещам. И като последно само да добавя, че наистина рядко сьм срещала човек да говори с толкова любов и уважение за свекърва си – евала! Да ти е жива и здрава!

    AntwortenLöschen
  2. Привет, Полина!

    Купи си смляно маково семе. Продава се навсякъде т.е. във всички тукашни хранителни магазини. Смляно има други качества и вкус. Несмляното е подходящо за поръсване (ако искаш ще направим размяна ;-))

    Поздрави и :-)

    пп. Свекърва ми е чудесен човек! Благодаря за благопожеланието :-)

    AntwortenLöschen
  3. Лелеее, добре че ми каза, за да погледна въпросното ми семе и какво мислиш–оказа се точно както си ми писала–смляно!Супер, захващам се смело! Благодаря много,много!

    AntwortenLöschen
  4. И това си помислих, но вече бях написала отговора.. :-) Позачудих се, но допуснах, че си случила да го купиш именно от място, където се продава несмляно: DM и Gewußt wie. Още една разлика по отношение на родината: тук е широко разпространено и за улеснение - вече смляно. Основно се ползва като добавка в тестото за торти (Mohntorte) и сладки (Mohnkipferl), но най-вече като макова плънка/пълнеж (Mohnstollen, Mohnstrudel, Rosettenkuchen, Böhmische Kolatschen..) и добавка-подправка (Mohnnudeln, Germ- & Topfenknödel). И така..

    Успех в кухнята, Полина :-)

    AntwortenLöschen
  5. Димитрана, толкова съм ти благодарна за всичко, което споделяш с мен! Днес правих мъфините с моркови и ябълка за една моя приятелка и не успях да ги опитам, но чакам отзиви от нея. Вторият магазин, който си споменала не ми е познат, личи си, че съм от скоро тук. Много ще се радвам, някой ден, ако имаш време да се срещнем и извън виртуалния свят!

    AntwortenLöschen
  6. На свой ред благодаря за интереса и симпатията, Полина!
    Да, нямам нищо против една реална среща :-)

    До скоро!

    AntwortenLöschen
  7. Мъфините са невероятни! Не мога да се спра да похапвам!

    AntwortenLöschen
  8. Радвам се, че ти се харесват, Полина!
    Има много рецепти с маково семе, които не съм пробвала, а толкова ми се ще.. всичко с времето си.
    Поздрави и хубаво, слънчево днес :-)

    AntwortenLöschen
  9. Здравей Димитрана,

    Цяла нощ сънувах бисквитките ти, след като преглеждах до насита снощи....Анастасия от Пловдив ми подаде линк към блога ти и аз се влюбих в него!
    Искам веднага да спретна тези мъфини или бисквитките с маковото семе, но нямам бакпулвер. Дали тук брашното може да се замести с такова с набухвател?

    AntwortenLöschen
  10. Привет, Сара и специални поздрави за Анастасия :-)))

    Предполагам, че биха могли да се получат и с брашно с набухвател т.е. почти същото количество брашно и без бакпулвер. Но лично - нямам опит.

    AntwortenLöschen