Mittwoch, 20. Januar 2010

Сладки хлебчета с ядки



За 6бр.:

300гр брашно
15гр прясна мая
150 прясно мляко
2 яйца
щипка сол
2с. л захар
50гр масло
50гр шамфъстък
50гр стафиди
50гр кандирани лимонени корички

Прясната мая се разтваря в позатопленото прясно мляко, в което е разбъркана и захарта.
Брашното се пресява, добавя се щипката сол, маслото (със стайна температура), яйцата, шупналата вече мая и се замесва тесто, което се оставя за два часа в хладилник. Там тестото втасва. Изважда се, добавят му се ядките, цитронат, стафиди и се оформя на топки, които се редят в тава застлана с готварска хартия или добре намаслена. Оставят се за още половин час да втасват, намазват се леко с прясно мляко, жълтък или сметана и се пекат в незагрята фурна. Средна скара, 230°C около двайсетина минути.

36 Kommentare:

  1. Дими, чудесно изглеждат тези хлебчета със зачервена коричка!

    Аз отворих да ти пиша, че се провалих с изварените кнедли със шоколад, поразпаднаха се във водата. Сега видях, че ти си писала на съвсем слаба степен да ври, ама кой да чете.
    Пак ги изядохме, но нямаха никакъв вид. За следващия път ще знам.

    Хубав ден!

    AntwortenLöschen
  2. Изглеждат божествено :)

    AntwortenLöschen
  3. Чудни хлебчета! Идеални са за закуска, с чаша топло мляко и конфитюр :-)

    AntwortenLöschen
  4. Дими,
    радвам се да видя новото ти предложение -
    с надежда, че си възстановена и вдъхновена.
    Идея, изпълнение и рецептата - чудесни!
    Сърдечен поздрав и усмивка за теб, Диана

    AntwortenLöschen
  5. Hallo Dimi,

    wunderbare Idee in Brötchen format zu backen.
    Die Zusammensetzung ist voll nach meinem geschmack. Kompliment

    LG Jacob

    AntwortenLöschen
  6. Много слдурски тези хлебчета, Дими! Толкова примамливи...доядоха ми се...Браво, мило момиче! Много обичам шам фъстък, предполагам, че в комбинаця със стафидите се получава една прелест....
    Прекрасна и спокойна вечер от мен.

    AntwortenLöschen
  7. Мммм... много ми допадат :) Чудни са...
    Поздрав и приятна вечер, Дими :)

    AntwortenLöschen
  8. Изглеждат чудесно! Дими, а ти шам фъстък-а измиваш ли го? Аз съм виждала само солен понеже..отразява ли се на вкуса?

    AntwortenLöschen
  9. Привет, Пепи! Благодаря за коментара :-)
    A кнедлите.. от който и да са вид, на много слаб огън се приготвят - с една дума, киснат се в горещата вода ;-)

    BiA, благодаря ти :-)

    Ох, Ирина.. много са вкусни: създават и едно специфично усещане за доволство и уют, особено през зимата - както е мрачно, сиво и студено вън.. мхмм :-D

    Признателна съм за загрижеността и похвалата, Диани! Поздрав сърдечен :-)

    AntwortenLöschen
  10. Jedes der Brötchen ist genau so gross, dass es ganz richtig mit dem Kaffee zu der Jause passt :-D Lecker!

    Vielen Dank, lieber Jacob!

    AntwortenLöschen
  11. Илина, Зори, Ани, радват ме одобрителните ви думи :-)
    Шам-фъстъците ги купувам печени небелени и са неутрални на вкус, Aни. Тук също се продават белени и едро смляни за добавка и украса на сладки и сладкиши, бонбони.. като тези, например.. или такива :-) Обикновено в добавка на нуга и/или бадемов марципа.. ох, много вкусно! и калорично обаче..

    Поздрави и пожелания за ведри и уютни зимни дни!

    AntwortenLöschen
  12. Те толкоз красиви тези хлебчета,че ще е срамота човек да ги изяде.И с тази препечена коричка. айде, отиде ми диетата, ама голяма работа:)
    Но ще ги пробвам.И без това тези дни ме е хванала треската за месене и точене.Дечурлигата са на осмото небе:)
    пс- Тестото да е мекичко, да? Или?
    Благодаря за идеята, Дими:) Мммццуннн:)

    AntwortenLöschen
  13. Дечица ще се радват :-)))
    Спомням си как се радвах, когато въпреки вечно многото работа, баба ми замесваше сладка питка.. е, на мен такава не се е получила досега: около 20-на см в диаметър, плоска, сладичка, препеченка.. мхммм, ех! - нищо не е такова, каквото беше ;-)
    Тестото - средно, като се замесят - да си стоят и не се отпускат много хлебчетата..
    Поздрав и прегръдка, Ирони! :-)

    AntwortenLöschen
  14. Шамфъстък, стафиди и лимонени корички - колко вкусно звучи! А когато хлебчетата са малки, някак още по-апетитни изглеждат и неволно протягаш ръка за ново парче :)

    AntwortenLöschen
  15. Aaa.. само по едно хлебче! :-D Иначе - лошо.. ;-)
    Благодаря ти, Рос, за милия коментар! Радва ме посещението ти!
    Сърдечен поздрав и :-)

    AntwortenLöschen
  16. Дими, направо си открадвам едно хлебче, неустоими са !
    Поздрав
    Мария

    AntwortenLöschen
  17. Ох, Дими вече си ги представям за закуска с масълце и сладко ..и ароматно кафе.
    Винаги изобилстваш от интересни и вкусни предложения.
    Лека и спокойна вечер!

    AntwortenLöschen
  18. Може, може.. Мария! :-)))
    Опитвам се да си спомня точно колко хлебчета бяха. Все си мисля, че бяха повече от 6, макар дозата да е за толкова уж.. ;-)

    Аз пък само от коментара ти огладнях, Лати :-D
    Вкусна и уютна вечер! Поздрав и от мен :-)

    AntwortenLöschen
  19. Чудни хлебчета, Дими! Аз пък с масло и мед си ги представям, и чаша билков чай. Започвам да огладнявам и да мисля за закуската утре сутрин ;D

    Поздрави и прегръдки :-)

    AntwortenLöschen
  20. these look delicious!!
    I have an award for you on my blog;)

    AntwortenLöschen
  21. :-))) Прегръдка и от мен, Тони! Хубав ден :-)

    AntwortenLöschen
  22. Thank you, QIS! Thank you for your nice comment and for giving me award :-)

    AntwortenLöschen
  23. Хлебчетата изглеждат изкушаващи, Дими! Тъкмо имам всичко необходимо по шкафовете :). Благодарение на теб вече имам неделната закуска :)
    Поздрави и приятен уикенд!
    Мира

    AntwortenLöschen
  24. Ех страхотни хлебчета :)Поздрави

    AntwortenLöschen
  25. Здравей, Дими,
    не изчетох всички коментари - може и да си отговорила.
    Правилно ли съм разбрала - слагаш ги в студена фурна и я затопляш до 230° - след като достигне тази температура ли следиш времето или от самото начало?
    Мерси много

    AntwortenLöschen
  26. Винаги много ме радва посещението ти, Мира!
    Комплимент е, че ти се харесва рецептата :-)

    Благодаря, Маги! Поздрав и от мен :-)

    Райна,
    сложих ги в незагрята фурна, тъй като ми се стори, че за този половин час можеха и още да втасат. Т.е. във фурната, която се затопля постепенно имат още малко такава възможност, макар при моята печка това да е съвсем малко време.. е, не са веднага под въздействието на висока Т. Времето на печене е написано ориентировачно, фурните са различни, знаеш.. при всички случаи се пекат до готовност :-D

    AntwortenLöschen
  27. Мх...без малко да пропусна тези прекрасни хлебчета!И какви са пухкавелки!Сега като се загледах в рецептата разбирам,че са и сладички.Ще се харесат у дома!Топъл и усмихнат уикенд Дими!

    AntwortenLöschen
  28. Радва ме одобрението ти, Нанита!

    Хyбава, спокойна неделя :-)

    AntwortenLöschen
  29. Дими, скоро не си публикувала нови вкуснотии. Надявам се всико да е наред и да ни изненадаш приятно и този път.

    AntwortenLöschen
  30. Уау, наистина добре изглеждат! Наскоро открих блога ти и ми идва много добре, тъй като отскоро започнах да готвя сериозно. Поздрави!

    AntwortenLöschen
  31. ПРивет, Дими!
    Отбивам се да ти кажа, че направих хлебчетата в неделя и са просто неприлично вкусни :). Въпреки че малко ги окепазих, защото ползвах суха мая, но явно партидата ми не беше добра и не бухнаха много... Но на вкус са великолепни - леко сладки и страшно ароматни! Вместо стафиди сложих сушени ягоди. Домашните вече ме питаха кога пак ще направя :). Благодарности да чудесната рецепта!
    Сърдечни поздрави!
    Мира

    AntwortenLöschen
  32. Чудесни са! Ще ги пробвам съвсем скоро, подходящи са и за Великден, като малки подаръчета :) Заповядай при мен искам да те поздравя с нещо :) :)

    AntwortenLöschen
  33. Изглежда вкусно. Ще се позавъртя в кухнята тези дни, да пробвам какво ще излезе :)

    AntwortenLöschen
  34. Привет, Петя :-)
    Благодаря за загрижеността, много е мило вниманието ти!
    А всичко е наред. С много други неща се занимавам, но.. ще има и сладости ;-)

    Добре дошла, Василена! Ще се радвам рецептите да са ти полезни и да ти допадат :-)

    Здравей, Мира! Много ми е драго, че са ви се харесали :-D Голям комплимент е за мен! Благодаря! А хлебчетата - не бухват твърде. Не колкото класическото козуначено тесто..

    пп. Сушени ягодки - хм.. вкусотия!

    Сърдечен поздрав и :-)

    Благодаря за одобрителния коментар, Катя!
    Веднага ще погледна при теб :-)

    Успех в кухнята, Ипотпал! Да ти е сладко :-)

    AntwortenLöschen
  35. Благодаря сердечно за чудесни вкуснотии!!!Усмихнати и весели почивни дни:):):)

    AntwortenLöschen
  36. Благодаря на свой ред за позитивния коментар!

    Уютен уикенд :-)

    AntwortenLöschen