Dienstag, 10. November 2009

Традиционен тиквеник



От доста време, надничайки тук и там, и тук, и там .. ми се хапва тиквеник. Та, днес, взех и най-после си направих :-)

500гр тиква, почистена и настъргана на едро ренде
3с. л захар
2с. л смлени бадеми
1с. л смлени орехови ядки
1с. л галета
шепа стафиди, напоени с ром
1ч. л индийско орехче
3с. л захар
мазнинка
250гр тънки кори за баница

100мл течна неовкусена, млечна сметана
50мл газирана вода

Като количество продуктите са малко т.е. пекох тиквеника в тава с размери 28х23х4см.

В подходящ съд с мазнинка се задушава тиквата. Добавя й се захар, смлените бадеми и орехи, галета и индийско орехче. И стафидите, напоени с ром :-) Сместа се нуждае от десетина минути, за да поемат ядките и галетата течността и всички съставки взаимно се овкусят.
Корите се разгъват. Върху всяка, една по една, се разпределя част от тиквената смес, добавя мъничко мазнинка, поръсва с малко захар. Редят се една върху друга в тава - добре намаслена или покрита с готварска хартия. Разрява се на парчета по дължина и ширина, залива се с приготвената сметанова смес и тиквеникът се пече на средна скара 180°C.

11 Kommentare:

  1. Добре дошла! Явно си релаксирала щом отново ни предлагаш този неустоим тиквеник. Ще опитам и тази рецепта простно не мога да устоя:)

    AntwortenLöschen
  2. Дими,
    Добре си се завърнала!Вярвам си изкарала страхотно почивката, още повече като разбрах къде си била.
    А сега Поздравления и за интересната рецепта! Не съм опитвала подобен тиквеник, нито залят със сметана, нито овкусен със индийско орехче. Да, в други тиквени сладкиши съм слагала от него, заливала съм с мляко, но никога нямаше да се сетя да ги ползвам в тиквеника. Може би затова толкова късно у нас проядохме тиква, но сега имам много и ще изпробвам таз рецепта.
    Благодаря ти!

    И с нетърпение очаквам следващото изкушение ;)

    AntwortenLöschen
  3. Добре дошла и естествено-страхотно попадение.Има продукти,които до сега не съм използвала за тиквеник и за това ще опитам!Поздрави и хубава седмица!

    AntwortenLöschen
  4. Добре заварила, Софи :-)

    Благодаря за интереса, Bluemoon! Все се колебая дали да не се обърна към теб с истинското ти, тъй хубаво име?..
    За тиквеника: макар и по-различна, за мен това е традиционната рецепта, която обикновено всяка есен ползвам по няколко пъти.. главно заради тукашните ми роднини, за които щрудел със сладка тиква е нещо оригинално, екзотично и изключително вкусно :-D

    Сърдечен поздрав и :-)

    AntwortenLöschen
  5. Ще опитам, звучи доста интересно.
    Тъкмо мислех да казвам, че може би определението "нестандартен" :) би било по-подходящо, но ти вече си пояснила.

    Най- сърдечни поздрави!

    AntwortenLöschen
  6. Благодаря ви, Дани, Ивейн!

    Ами.. есента е в разгара си, вероятно е да забъркам и някоя нетрадиционна тиквена рецепта ;-)

    Поздрави сърдечни и от мен :-)

    AntwortenLöschen
  7. Обожавам тиквеник, а твоят изглежда божествено! Аз искам само да попитам стафидите кога се слагат - при тиквата, която се задушава с ядките и захарта, или после при самото редене? :-)

    Усмивки за теб, Дими!

    AntwortenLöschen
  8. Ммммм.....колко вкусно изглежда!Радвам се,че вече си тук!Хубава вечер!

    AntwortenLöschen
  9. Ммм Дими, ще опитам и аз с индийско орехче, сметана и бадеми, другите съставки ги има и в моята рецепта :) Обичам тиква и експериментите с нея :) Приятна вечер от мен!

    AntwortenLöschen
  10. Добре дошла Дими! Чудесно предложение, използвала си интересни продукти и си струва човек да опита творението ти. Поздрави :)

    AntwortenLöschen
  11. Благодаря за положителните отзиви! Радвете ме!

    Ах, тези стафиди.. ще редактирам в рецептата. Характерното за тях е, че за една нощ киснат в ром, така стават много сочни и ароматни.
    Благодаря за интереса и наблюдателността, Ирина :-)

    AntwortenLöschen