Samstag, 16. Januar 2010

Бананени въртележки



пакет (300гр) многолистно (бутер) тесто
зрял банан
жълтък или прясно мляко (сметана)

Бананът се обелва и нарязва на шайби. Тестото се разгъва, разрязва се на квадратчета от по 5х5см. Всяко от тях се рязва леко по диагоналите и ъгълчетата на квадратчетата се сгъват над бананеното резанче (винаги в една и съща посока), прищипват се и захлупват с малко кръгче от тестото.



Намазват се с разбит жълтък, прясно мляко или сметана. Пекат се на средна скара, в тава застлана с готварска хартия, 200°C.



Приготвят се бързо и лесно. Вкусни са :-)

29 Kommentare:

  1. Много апетитни изглеждат въртележките, Дими :)
    Ще се възползвам от идеята, но вместо банан, ще сложа кръгчета шунка :)

    Надявам се вече да си по-добре :-)
    Спокоен и много усмихнат уикенд!

    AntwortenLöschen
  2. Ей, пощада нямаш!:)))Страхотно изглеждат/и най-лесно от досега публикуваните от теб/:))))Това определено ще го направя.;)Днес се мъча с една питка,която е репетиция към твоята с лука..цяла седмица се облизвам само като се сетя за нея:)))
    Поздрави и благодаря за идеите и ценните съвети!Невероятна си!/ако бях мъж веднага те взимам за жена/:))))

    AntwortenLöschen
  3. Ех,да ти имам фантазията! :-))

    Страхотна си,Дими!
    Знаеш ли,припомнят ми едни въртележки от детството ми,пластмасови на дървена дръжка... така си ги изпипала!
    Спокоен уикенд ти желая!
    Целувки!

    AntwortenLöschen
  4. so adorable!! banana is one of my all time favorite fruit. thanks for the tutorial. you've inspired me :)

    AntwortenLöschen
  5. Ммм, комплименти за тези оригинални въртележки!

    AntwortenLöschen
  6. Дими,
    забавни, ароматни и апетитни
    въртележки.
    Поздрав и хубави почивни дни, Диана

    AntwortenLöschen
  7. Страхотни плодови въртележки! :-) Дими, изумяваш ме с изобретателността и въображението си!

    Прегръдки! :-)

    AntwortenLöschen
  8. Имаш страшни хрумвания!
    Това ще го пробвам.И освен с резен банан, ще го пробвам и с резенче от македонска наденица или сарфалад ...не съм много по бананите :)))

    AntwortenLöschen
  9. Няма начин да не са вкусни :) А са и красиви ;)

    AntwortenLöschen
  10. Благодаря ти много, за лесни и сладки искущения!!!Сладка от мен вечер!:):)

    AntwortenLöschen
  11. Поздравления Дими! Чудесни сладки въртележки!Скоро ще ги направя. У дома многолистното тесто се харесва много. Страхотни снимки!

    AntwortenLöschen
  12. Неуморна си, Дими!
    Поредното бутер изкушение... Тези въртележки са перфектни за малчуганите - вскусни и с елемент на игра, ако участват в приготвянето или приятна изненада:)
    Задължително ще ги приготвим!
    Поздрави!

    AntwortenLöschen
  13. Много хубава закуска!
    Аз понякога правя подобни въртележки с крем и парченца праскови от компот, но с банан не се бях сещала, а децата ми много обичат банани! Благодаря ти за идеята Дими!

    AntwortenLöschen
  14. Пооправям се, Тони.. шавам по малко :-)))

    Тони, Кръстю, идеята за солени месни въртележки е ужасно вкусна.. посети и моята главица, но на практика друго се получава - в резултат на постните вкусови предпочитания ;-)

    Ще се радвам много да ти/ви се услаждат предложенията ми, Ondine, доста от тях са все лесни и бързи рецепта - в голяма степен съм си мързелче.. и хм.. :-D

    Да, и се продаваха по съборите :-)) Така беше, Краси! Прегръдка и от мен!

    Райна, Диани, Ирина, благодаря ви за одобрителните думи! :-)

    AntwortenLöschen
  15. I´m very happy I could inspire you!
    I hope the banana-windwheels will tаstе you :-)

    Greetings for you, QIS! And :-)))

    AntwortenLöschen
  16. Плами, Надя, благодаря на свой ред за милите коментари!

    Илина, поздравления за блога! Чудесно начало :-)

    Да, Ивейн, и няма с какво толкова да (се) цапат при приготвянето.. Само трябва да се има впредвид - по мъничко от тестото, останалото да е студено.. иначе почва да лепне и удоволствието се изпарява ;-)

    С праскови или кайсии е стандартното предложение и тук, Мария, направо се е превърнало в класика :-) Странно е, че с банан никой не си е играл да прави въртележки :-D С банан и бутер-тесто за следващия път имам нова идея - благодарение на съпружето..

    Сърдечни поздрави, приятели!
    Спокойна и уютна неделя и спорна нова седмица :-)

    AntwortenLöschen
  17. Чудесна идея и прекрасна снимка!Надявам се да си по-добре вече.Хубав уикенд!

    AntwortenLöschen
  18. Благодаря, Нанита!

    Здрава и спорна нова седмица, поздрав от мен :-)

    AntwortenLöschen
  19. Много ефектни! И сигурно вкусни...
    Поздрави
    Мария

    AntwortenLöschen
  20. Здравей Дими, едва отървала се от вирусите ни изкушаваш с поредната вкуснотия, от която струи много вкусно настроение.

    AntwortenLöschen
  21. Весел ден, Мария! Благодаря ти :-)

    Ами.. още не съм съвсем здрава, Софи... затова и нещо, което не изисква особени усилия, пък е вкусничко.
    Благодаря за вниманието и коментара, Софи!
    Сърдечен поздрав и хубава неделя :-)

    AntwortenLöschen
  22. Лесно, вкусно и ефектно...
    Бързо възстановяване Дими.
    Лека и спокойна седмица!

    AntwortenLöschen
  23. Спорна и здрава седмица, Лати! Поздравявам те :-)

    AntwortenLöschen
  24. С бутер тесто стават много и различни вкусотийки - сладки и солени, но не ми беше хрумвало досега да опитам с банан. Още довечера ще пробвам.
    Чудесна идея,Дими, благодаря!

    AntwortenLöschen
  25. Ше се радвам да пробваш, Диандра!

    Да ти/ви е сладко :-)

    AntwortenLöschen
  26. Каква прекрасна идея! Очарована съм! Благодаря ти!

    AntwortenLöschen
  27. Здраве и усмивки в дните, Дария :-)

    AntwortenLöschen
  28. :)Благодаря,направих ги! http://ondineondine.blogspot.com/2010/01/blog-post_25.html
    п.п.а така по-леснички нещица,че иначе...трудна работа!!! :D

    AntwortenLöschen
  29. Чудесни са! Как приятно ме изненада :-D

    Ondinе, много ме радва интереса ти! Благодаря!

    Ведра и пълна с :-))) седмица!

    AntwortenLöschen